به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ٢، رسول کشت پور شهردار منطقه ٢ صبح امروز ١ مهر در آیین بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید در دبیرستان دخترانه سمیه ناحیه ٩ این منطقه با اشاره به تقارن سال تحصیلی جدید با هفته دفاع مقدس و ماه محرم گفت: آرامش و امنیت کشور مرهون خون هزاران شهید و تلاش مخلصانه رزمندگان است و کشور عزیز ما به مدد افتخار آفرینی دلیر مردانمان در هشت سال دفاع مقدس به جایگاه کنونی خود رسیده است.

وی با بیان اینکه این روزها در ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) هستیم از دانش آموزان خواست که در فلسفه قیام عاشورا بیشتر تفکر کنند و حکایت افتخار آفرینی رزمندگان دوران دفاع مقدس را به عنوان برترین دانش آموختگان مکتب عاشورا بخوانند تا از رشادتها و شجاعتهای آنان درس آزادگی و ایستادگی فراگیرند.

شهردار منطقه ٢ با بیان اینکه حضور در جمع دانش آموزانی که سرمایه های این کشور و آینده سازان ایران عزیز و معلمان فرهیخته و دلسوز آنها، افتخار بزرگی است و خوشحالم که در این مراسم در کنار شما هستم اظهار کرد: تلاش امروز شما دانش آموزان زمینه ساز کامیابی های فردای جامعه است و آینده میهن عزیزمان به دست شما جوانان رقم خواهد خورد لذا باید از تمام فرصت های خود برای پیشرفت و موفقیت استفاده کنید تا فردای ایران را بسازید و موجب افتخار خود، خانواده و جامعه تان باشید.

شهردار منطقه ٢ با بیان اینکه شهر هوشمند و منطقه پیشرو در هوشمند سازی باید دانش آموزان هوشمندی هم  داشته باشد افزود: شما باید به بهبود زیست شهری کمک کنید و با فراگیری آموزش های درست، شهروند نمونه ای برای شهرتان باشید و در فرهنگ سازی رعایت حقوق و اخلاق شهروندی به شهر و مدیران شهری کمک کنید.

رسول کشت پور با اشاره به برخی از فعالیتهای شهرداری منطقه ٢ در زمینه هوشمند سازی شهر با استفاده از استارت آپها در جهت ارتقاء  زیست شهری گفت: در سال گذشته اتفاقات خوبی در منطقه ٢ رخ داده است و توجه تمام شهروندان تهرانی به سمت منطقه پیشرو در هوشمند سازی یعنی منطقه شما می باشد پس تلاش کنید تا در این مسیر با ما همگام شوید.

شهردارمنطقه ٢ در این مراسم ضمن معرفی اپلیکیشن زیست اپ که مدتی است در جمع آوری و تفکیک پسماندها در سطح منطقه از آن استفاده می شود از دانش آموزان دبیرستان دخترانه سمیه خواست تا با استفاده از این اپلیکیشن و تفکیک زباله ها علاوه بر حفظ محیط زیست از هدر رفتن این سرمایه ارزشمند جلوگیری کنند.

رسول کشت پور با تاکید بر اینکه عدم تفکیک درست پسماندهای خشک و تر و دفع زباله ها موجب آلودگی آب، خاک و هوا می شود و بهداشت عمومی را به خطر می اندازد خاطر نشان کرد: مقابله با فاجعه زیست محیطی تنها به دست مسئولین امکان پذیر نیست و مشارکت گسترده شهروندان و ارتقاء سطح دانش و آگاهی شما دانش آموزان از ضروریات حفاظت از محیط زیست شهری است.

وی در ادامه این مراسم از دانش آموزان مدرسه دخترانه سمیه خواست تا پیشنهادات خود را که به بهبود مدیریت و ارائه خدمات شهری کمک می کند به وی ارائه دهند تا با کمک و همفکری هم کیفیت زندگی شهری را به حد مطلوب تری برسانند.