به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 7، این مراسم با حضور فرید موسوی، نماینده مجلس شورای اسلامی، شهناز کریمی، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران ، محسن غفوریان، معاون برنامه‌ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور ، مجتبی دانشور ،مدیر کل آموزش های شهروندی شهرداری تهران، شهردار و جمعی از مدیران این منطقه برگزار و با نواخته شدن زنگ مهر، سال تحصیلی جدید همزمان با سراسر کشور در این منطقه نیز آغاز شد.

در جریان این مراسم سمیه حاجوی شهردار منطقه 7 مصادف شدن سال تحصیلی جدید با ایام دفاع مقدس را بهترین زمان برای آشنایی دانش‌آموزان با آرمان‌های والای شهدا در هشت سال دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت: مسئولان آموزش دانش آموزان می توانند با استفاده از آموزه های دینی ، مذهبی و همچنین دوران هشت سال دفاع مقدس انسان هایی با ایمان، پرهیزگار و با فرهنگ برای این مرز و بوم تربیت کنند.

وی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جدید باید در مسیر تزکیه و تذهیب، دانش اندوزی گام برداریم، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان امروز کشور در آینده گنجینه‌ای از گوهرهای کم‌نظیر علم و معرفت خواهند بود که موجب عزت و سرافرازی کشور می‌شوند.

شهردار منطقه 7 با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش رکن اصلی توسعه در جامعه است، عنوان کرد: شما عزیزان مجتمع آموزشی نابینایان دکتر خزائلی باوجود تمام مشکلات جسمانی که با آنها دست و پنجه نرم می کنید، خستگی ناپذیر هستید و خوشبختانه درجات بالای علمی را همپای دیگر همسالان خود طی می کنید.

وی یادآور شد: ما در این منطقه از تمام ظرفیت های خود در جهت آماده سازی فضای شهری برای حضور فعال شما عزیزان استفاده خواهیم کرد تا شما نیز همانند دیگر همسن و سالان خود در فعالیت های اجتماعی شرکت کنید.

حاجوی در پایان تصریح کرد: رنگ آمیزی دیوار های حیاط مدرسه، تعویض کف پوش های راهرو مدرسه، تعویض شیشه نمازخانه و نصب طلق به جای شیشه ( جهت ایمنی )، نصب حفاظ برای حیاط خلوت در مدرسه خزائلی تنها بخشی از اقداماتی است که توسط این منطقه در راستای طرح استقبال از مهر قلم در این مجتمع انجام شده است.

در ادامه فرید موسوی نماینده مجلس شورای اسلامی شهر تهران ضمن تبریک فرارسیدن سال تحصیلی جدید به دانش آموزان، گفت: اراده قوی، روحیه بزرگ و نگاه ویژه که شما به قله های موفقیت دارید وصف ناشدنی است.

وی با تاکید براینکه دانش آموزان مجتمع آموزشی نابینایان دکتر خزائلی در عرصه تحصیلات خوش درخشیده اند، خاطرنشان کرد: بعد از 14 سال ما توانستیم در مجلس شورای اسلامی شهر تهران لایحه حمایت از توان یابان را به نتیجه برسانیم و امیدواریم که دستگاه های دولتی و اجرایی نیز زمینه های لازم برای زندگی و رفاه آسانتر شما عزیزان را فراهم کنند.

نماینده مجلس شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: عزم و اراده شما ما را راسخ تر می کنند که برای ساخت زندگی و دنیای بهتر برای شما بیشتر از گذشته تلاش کنیم.

وی در پایان یادآور شد: شرمنده خانواده شما عزیزان هستیم که مسئولیت های مربوط به شما عزیزان را به تنهایی به دوش می کشند، اما به نوبه خود قول می دم که در کنار شما و با همیاری شما بتوانیم اتفاقات خوبی را در شهر تهران رقم بزنیم.

لازم به ذکر است در بخش دیگری از این مراسم شهناز کریمی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران ضمن گفتگوی گرم و صمیمی با دانش آموزان مجتمع نابینایان دکتر خزائلی از مسئولین به دلیل حضور در این مرکز تشکر کرد.