به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 11، در این دیدار نصراله آبادیان شهردار منطقه ۱۱ ضمن بیان گزارشی از اقدامات یک سال گذشته در خصوص افتتاح ۲ ایستگاه مترو، احداث  ۲ بوستان، ساخت ۴ مسجد ،بهسازی میدان راه آهن و.... از  آغاز عملیات اجرایی پروژه پهنه فرهنگ و هنر رودکی  به مردم منطقه ۱۱ خبر داد و گفت: با آغاز پروژه پیاده راه سازی خیابان شهریار تلاش می کنیم تا قبل از جشنواره تئاتر و موسیقی فجر پیاده راه تکمیل شود. 

آبادیان همچنین با بیان این که تا سال آینده مشاعات پهنه رودکی بهسازی محیطی خواهد شد ؛ به معضلات بافت فرسوده منطقه به دلیل قرار گرفتن در بخش قدیمی شهر تهران اشاره کرد و از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست در همراهی با مدیریت شهری برای حل ۲ موضوع بافت فرسوده و تامین سرانه ها توسط دولت محترم ورود کنند.

وی با اشاره به حذف بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده که منجر به رکود نوسازی و سرمایه گذاری در این منطقه شده است ؛ افزود: 375 هکتار بافت فرسوده در این منطقه وجود دارد که بعد از مناطق 12و 10 سومین بافت فرسوده شهر تهران را در این محدوده داریم. 

شهردار منطقه 11 خاطر نشان کرد: علی رغم نوسازی 51 درصد از بافت فرسوده بخش مرکزی شهر تهران سرانه های مورد نیاز از جمله فضای سبز ، درمانی ، آموزشی و ... که نقش مهمی در کیفیت زندگی مردم دارند ؛ کاهش یافته است.

در ادامه محمد حسین لونی رییس آموزش و پرورش منطقه ۱۱با بیان این که ۳۴ هزار دانش آموز در ۱۵۰ مدرسه منطقه 11  تحصیل می کنند؛ گفت: در سال گذشته دانش آموزان این منطقه 167 رتبه زیر 1000 کسب کردند و هزار تیم ورزشی و فرهنگی و هنری و ... به رقابت پرداختند.

رییس آموزش و پرورش منطقه 11 از وجود 40 مدرسه فرسوده با عمر بالای 80 سال خبر داد که موجب نگرانی مسئولین و خانواده های دانش آموزان است .

لونی خاطر نشان کرد: در بزرگراه نواب 14هزار واحد مسکونی ساخته شده بدون مدرسه که تراکم جمعیتی بالا ، فرسایش معلمین و افت تحصیلی حاصل آن است.

این نشست با صحبت های غلامحسین آرام معاون هماهنگی و امور عمرانی فرمانداری تهران ادامه یافت که از برگزاری ۲ جلسه دیدار مردمی در منطقه ۱۱ که منتج به ۷ مصوبه شده است؛ خبر داد.

معاون هماهنگی و امور عمرانی فرمانداری تهران گفت:  منطقه ۱۱ تنها منطقه ای است که ۱۰۰درصد مصوبات با پیگیری شهرداری و مسئولین اجرایی شده و تمام خواسته های مردمی جامه عمل پوشیده و عملیاتی شده است.

در دیدار شهروندان منطقه 11 با مسئولین ، فریده اولاد قباد ، پروانه مافی ، سیده فاطمه ذوالقدر ، مصطفی  کواکبیان  ، علیرضا محجوب و محمدی نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ، نصراله آبادیان شهردار منطقه 11 ، محمد حسین لونی رییس آموزش و پرورش منطقه 11 ، لطف اله پرندین معاون امنیتی و انتظامی فرمانداری تهران ، علی اصغر صفری رییس آب و فاضلاب منطقه 11 ، سرهنگ بیرانوند رییس کلانتری 129 جامی  حضور داشتند و ضمن استماع درخواست های شهروندان و دیدار و گفتگوی صمیمانه با آنان قول پیگیری و رفع مشکلات  و موضوعات مطرح شده در این نشست را به مردم دادند.