به گزارش اکونا پرس،

به نقل از  روابط عمومی شهرداری منطقه 3، حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران گفت: امروز در هر محیطی که قرار می گیریم نگاه ها به کاستی ها، ضعف ها و آسیب ها در حوزه های مختلف معطوف می شود.

وی یادآور شد: علمای بزرگوار باید دیدگاهشان را نسبت به مسائل مختلف، واقع بینانه کنند زیرا تنها مسیر برون رفت از تنگناها و مشکلاتی که امروزه جامعه با آن مواجه است، داشتن عظم و اراده قوی و با بصیرت است.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد با اشاره به سرمایه ها و موفقیت های کوجود در جامعه و کشور اذعان داشت: با وجود زیرساخت های اجتماعی است که کشورها رشد و توسعه می یابند این در حالی است که زیرساخت های اقتصادی و توسعه ای در کشور اتقاق افتاده و برای مبدل شده به اشتغال و سرمایه باید کمی صحه صدر و برنامه ای مدون داشت.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه وجود زیرساخت های اقتصادی، در توسعه شهری تهران قابل مشاهده و ملموس است خاطرنشان کرد:

بطور حتم در این تحول و انقلاب نقش اولی تری را داشته اند.

در ادامه این نشست حجت الاسلام و المسلمین صادق زاده رییس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران با بیان اینکه ترافیک و آلودگی هوا دو مشکل مهم منطقه 3 است گفت: ترویج استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی توسط شهروندان باید فرهنگسازی شود و نسبت به رفع آلودگی هوا، برنامه ای اصولی داشته باشید زیرا هوا متعلق به مردم است.

وی اظهار داشت: مسئولان شهری با وجود مشکلات موجود در تلاش هستند که وسایل حمل و نقل عمومی را ارتقاء بخشند بطوری که شاهد افزایش واگن های قطار در مترو و ورود تعداد قابل توجهی اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین صادق زاده ابراز داشت: شهرداری تهران برای برگزاری تجمع عظیم اربعین حسینی(ع)، 200 دستگاه اتوبوس برای اعزام زائران بصورت رایگان به مرز مهران پیش بینی کرده است.

رییس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران با اشاره به حواشی موجود در خصوص اسامی شهداء افزود: مدیریت شهری تهران با بصیرت در اقدامی سریع نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و طی بخشنامه ای به مناطق، خواستار بررسی تابلوهای منثش به اسامی شهداء در معابر و بزرگراه ها شد.

 

همچنین مصطفی سلیمی شهردار منطقه 3 گفت: روحانیت بار سنگین هدایت و ارشاد مردم را در مساجد و مراکز دینی این منطقه برعهده دارند.

وی به سکونت بیش از یک هزار خانواده شهید در این منطقه اشاره کرد و افزود: شهروندان این منطقه علاوه بر اینکه در منطقه شمالی تهران ساکن هستند، نسبت به مسائل دینی، اعتقادی، مذهبی و جنگ نیز حساس و پویا هستند.

شهردار منطقه 3 خاطرنشان کرد: با بهره برداری از پروژه عمرانی تونل آرش- اسفندیار و پل تقاطع نلسون ماندلا  به شهید مدرسه و الهیه، مشکل ترافیک این منطقه کاهش یافته است.

سلیمی اذعان داشت: با توجه به اینکه در نظرسنجی ها، ترافیک و آلودگی هوا دو گزینه اولیه و مورد توجه شهروندان هستند جهت توسعه حمل و نقل عمومی کارهای اساسی از جمله: ارتقای فرهنگ دوچرخه سواری، کاهش انرژی فسیلی و سوخت انجام  می شود.

وی افزود: در حوزه ی عمرانی نیز در مساجد و امامزاده ها، پروژه های مثبتی به بهره برداری رسیده همچنین توجه به ورزش های همگانی و عمومی، گسترش فعالیتهای کارآفرینی و اشتغال جوانان در زمینه های اجتماعی و فرهنگی برنامه های تهران شناسی و تهران گردی در حوزه های گردشگری باید مورد توجه بیشتر قرار بگیرد.

سلیمی با اشاره به حاشیه های پیش آمده درخصوص "اسامی شهداء" ابراز داشت: شهرداری در تمام دوران ها در رابطه با شهداء و خانواده هایشان نه تنها کم فروشی نکرده بلکه بطور مستمر مقام آنها را ارج می نهد.

شهردار منطقه 3 اظهار داشت: ما همیشه مدیون شهداء هستیم ، کشور، ملت و نظام ما از سوخت، انرژی و اعتقاد آنها تغذیه و بارور می شود.

به گفته ی سلیمی، شهیدان سرمایه های بزرگ و جاودانی هستند که تا نسل ها، احترام و حرمتشان حفظ می شود.