به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی برج میلاد،نخستین اجرای سوگواره موسیقایی عاشورا با عنوان «وداع» شب گذشته (جمعه 5 مهرماه) با حضور گسترده مردم و عاشقان حضرت اباعبدالله حسین(ع) در مرکز همایش های برج میلاد اجرا شد.

حسام الدین سراج با همراهی و دکلمه خوانی وحید جلیلوند، قطعات راز، سرخیل مستنان، منظور ساقی، غریب آشنا، یک دل و یک یار، سرحق، شوخ شیرین، راه عشق، همسفر، وداع و گریه خون را برای مخاطبان خود اجرا کردند.

در حقیقت این سوگواره روایتی داستانی از حماسه عاشورا و رشادت های حضرت سیدالشهدا (ع) و یاران باوفای ایشان با اشعاری از عمان سامانی است که حسام الدین سراج خواننده موسیقی سنتی کشورمان آن را اجرا کردند.

سراج معتقد است :«عمان سامانی شاعر و مرثیه سرا بی نظیری است که صنایع ادبی و ظرایف شعری نهفته ای  در اشعارش وجود دارد. اشعار وی جنبه عرفانی، عاشقانه و حماسی دارد که برای یک اجرای ارکسترال فوق العاده است.»

کنسرت «وداع» به همت معاونت فرهنگی واجتماعی شهرداری تهران، به خوانندگی حسام الدین سراج و رهبری ارکستر توسط سید محمد میرزمانی در قالب برنامه سوگواره عاشورایی ۵ تا ۷ مهرماه و بصورت رایگان برای علاقه مندان به این سبک از موسیقی در مرکز همایش های برج میلاد در حال برگزاری است.

دومین اجرای این سوگواره موسیقایی امشب شنبه 6 مهرماه ساعت 20 درمرکز همایش های برج میلاد برگزار خواهد شد.