به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه شش، در ابتدای این دیدار حجت الاسلام ایمانی دبیر شورایاری محله وصال شیرازی و خادمی دبیر شورای محله ولیعصر (عج)  بخشی از مشکلات شهروندان را مطرح کرده و در ادامه نیز  تعدادی از شهروندان موضوعات مورد نظر خود در خصوص مسائل شهری و کشوری را  بازگو کردند. 

تورج فرهادی ،شهردار منطقه شش در این دیدار با اشاره به درخواست های شهروندان گفت: حضور نمایندگان مردم در پارلمان ملی، شهری و محلی در کنار شهروندان سبب می شود بسیاری از درخواست های مردمی مطرح و نکات مثبتی برای شهر و شهروندان به ارمغان آورد. 

فرهادی با بیان اینکه هر کس در هر جایگاهی که دارد باید بهترین خدمات را عرضه کند گفت: ما در خواست های مردمی همچون طرح های توسعه ای دانشگاه ها و گسترش مسیر دوچرخه سواری منطقه را پیگیری کرده تا کیفیت زندگی شهروندان بهبود یابد. 

او با بیان اینکه باید در شهر تهران به دنبال گسترش حمل و نقل پاک و احترام به عابرین پیاده باشیم گفت: با انجام کارهای فرهنگی، و گسترش ناوگان حمل و نقل عمومی و توسعه میرهای دوچرخه سواری می توان به این مهم نزدیک شد. 

✳️قانونمند کردن شورایاری ها 

علیرضا محجوب ،نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در این دیدار گفت: در مجلس شورای اسلامی به دنبال قانونمند کردن شورایاری ها بوده ایم و هنوز این مهم به سرانجام نرسیده است. 

او با اشاره به تعداد محلات شهر تهران گفت: هویت محلات تهران مهم است و باید شخصیت قانونی برای محلات تعریف کرده و مشکلاتشان را مرتفع کنیم. 

✳️فرسوده بودن بیش از ۵۰ درصد بافت برخی از محلات تهران 

غلامرضا حیدری ،دیگر نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار گفت: بیش از ۵۰ درصد برخی از محلات شهر تهران جزو بافت فرسوده است و  باید رسیدگی به آن ها مورد توجه قرار گیرد. 

او با اشاره به ماده ۲۸ قانون توسعه و مصوب شدن بازسازی ۱۴۰۰ محله در کشور گفت: ۲۷۰ محله در کل کشور تا کنون بازسازی و نوسازی شده است و ۱۲۳ هزار میلیارد تومان بودجه برای بازسازی این محلات در نظر گرفته شده است. 

حیدری خواستار پیشنهاد شهروندان برای توسعه شهر شد و گفت: موارد پیشنهادی از سوی شورای عالی استان ها به مجلس ارائه می شود تا مشکلات محیط زیستی، آموزشی و سایر دغدغه های شهروندان مرتفع شود. 

منابع مالی مورد نیاز برای قانونمند شدن شورایاری ها از کجا تامین می شود؟ 

محمدرضا بادامچی ،دیگر نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار گفت: مجلس برای قانونمند شدن شورایاری ها سنگ تمام گذاشت اما مواردی از سوی شورای نگهبان برای تامین منابع مالی مورد نیاز برای این مهم مطرح شد که سبب شد قانونی شدن شورایاری ها جنبه توصیه ای پیدا کند. 

فرسوده بودن ۹ هزار کلاس درس در تهران 

فریده اولاد قبا، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به لزوم افزایش سهم آموزش و پروش در بودجه عمومی کشور گفت: هم اکنون ۹ هزار کلاس درس در استان و شهر تهران نیازمند تخریب، نوسازی و بازسازی است. 

او با بیان اینکه آموزش و پرورش باید مورد توجه دولت ها قرار گیرد گفت: سالانه ده هزار میلیارد تومان کسری بودجه داریم که باید مرتفع شود.

اولاد قبا همچنین به فرهنگ سازی در خصوص موضوعات پسماندی اشاره کرد و گفت: باید رسانه ملی نیز به کمک شهرداری ها آمده تا شهروندان تفکیک زباله در مبدا را جدی گرفته تا تولید زباله کاهش یافته و قدر این طلای کثیف را بدانیم. 

ضرورت تعامل مردم و نمایندگان با یکدیگر 

فاطمه ذوالقدر از دیگر نمایندگان حضور یافته در این دیدار مردمی بود که به ضرورت تعامل شهروندان و نمایندگان مردم در شورای شهر و مجلس تاکید داشته و گفت: این دیدارها سبب می شود مشکلات به صورت مستقیم مطرح شده و در دستور کار و پیگیری قرار گیرد. 

✳️هوشمندسازی اقتصادی کشور 

محمد علی وکیلی نیز از دیگر نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در این دیدار گفت: برای آنکه روزنه های فساد در کشور را از بین ببریم باید به دبنال هوشمند سازی سیستم های اقتصادی کشور باشیم تا مشخص شود پول ها از کجا می آیند و به کجا می روند تا از انتشار پول های کثیف و بی هویت جلوگیری شود. 

✳️طرح اراضی تونل رسالت در انتظار اجرایی شدن 

پروانه مافی، از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نیز خواستار مبارزه با تخلفات ساخت و سازی شده و گفت: منطقه شش از با کیفیت ترین مناطق شهر تهران است و باید به دنبال اجرایی کردن طرح تهیه شده برای اراضی بالای تونل رسالت بود. 

اراضی که به گفته مافی ۷۵ درصد آن در تملک شهرداری بوده و می توان با جذب سرمایه گذار

طرح تهیه شده برای آن را به مراحل اجرایی نزدیک کرد. 

✳️همراهی شورای شهر با شورایاری ها 

مصطفی کواکبیان، دیگر نماینده مردم در خانه ملت نیز در این دیدار مردمی گفت: شورایاری ها باید جایگاه قانونی خود را داشته و شورای شهر نیز باید همراهی های لازم را با این نهاد داشته باشد. 

کواکبیان با اشاره به درخواست های مردمی همچون طرح های توسعه ای دانشگاه ها گفت: باید با رسیدگی به درخواست های مردمی به آن ها امید بخشیده و امنیت محلات را بالا ببریم. 

✳️منطقه شش از مناطق ارزشمند تهران است

عیسی فرهادی، فرماندار تهران نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت موجود در محلات منطقه شش گفت: این منطقه از مناطق ارزشمند تهران بوده که بسیاری از اتوبان ها، محلات و خیابان های زیبای تهران همچون ولیعصر در دل آن جای گرفته است.

فرماندار تهران گفت: پیگیر مسائل مطرح شده از سوی شهروندان هستیم تا کیفیت زندگی شهری را بالاتر ببریم. 

گفتنی است بیش از شصت نفر از شهروندان در این دیدار درخواست های خود را به نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی ارائه و شهردار منطقه شش خواستار پیگیری موضوعات مرتبط به منطقه شد.