به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران در همایش  فصلی ائمه جماعات شمیران که با حضور  حجت الاسلام محمد جواد صادق زاده رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران ،سید حمید موسوی شهردار منطقه یک، ائمه جماعات و روحانیون در حسینیه شماره 2 جماران  برگزار شد با بیان مطلب فوق اظهار داشت: حضور علما در این منطقه سرمایه بزرگی است و می تواند بعنوان دیدگان بصیر و امین مدیریت شهری در منطقه منعکس کننده مشکلات شهروندان باشد.

وی گفت : امیدوارم نقش شهردار منطقه یک نقش موثر و کارآمد باشد و در جهت ارتقاء خدمت در همه حوزه ها چه امور روز مره و چه فرهنگی و دینی موثر باشد.

ابوترابی فرد افزود: تربیت و تعالی جامعه کار سخت و دشواری است و باید با دنیایی از امید حرکت کنیم تا ضعف ها برداشته شود و با مدیریت مبتنی بر علم و شایسته سالاری ، عقلانیت علمی نه سیاسی و تلاش برای خلق ثروت به تحول در همه امور برسیم تا مشکلات حل شود.

حجت الاسلام صادق زاده نیز با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: مایوس کردن مردم بزرگترین گناه است و رسالت ما این است که مردم را امیدوار کنیم تا از این پیچ خطرناک که رهبر به آن اشاره کرد عبور کنیم که امروز هم آثار و برکاتی پیداست و نیاز است با تشویق و ترغیب حضور مردم را در انتخابات افزایش دهیم و کمک کنیم تا افراد اصلح ، متعهد ، کار بلد، دلسوز انتخاب شوند .

شهردار منطقه یک نیز در این همایش مساجد را کانون نورانی محلات دانست و گفت: اگر فعالیت ها با توجه ویژه به مساجد و عمده کارهای فرهنگی را با محوریت مساجد انجام دهیم هم در هزینه ها صرفه جویی خواهد شد و هم اعتماد بیشتری از سوی مردم ساکن در محله ها بدست خواهیم آورد.

وی افزود: با توجه به بقاع متبرکه، مساجد و حسینیه هایی با قدمت صد ساله در این منطقه توسعه گردشگری به خصوص گردشگر مذهبی یکی از اهداف شهرداری است که در این زمینه با متولیان آستان مقدس صالح ابن موسی الکاظم (ع) و امامزاده قاسم(ع) در خصوص طرح توسعه تعاملاتی انجام شده است.

موسوی با ارایه عملکردی از منطقه یک درخواست هاو نظرات ائمه جماعات را مورد توجه قرار داد و رفع مشکلات محله ولنجک با استفاده از مدجدید حمل و نقلی ، ساماندهی بافت فرسوده محلات به خصوص گلابدره ، استفاده از ظرفیت های املاکی اوقاف برای توسعه بوستان ها و پارکینگ های طبقاتی و... را از جمله اقدامات در حال اجرا دانست.