به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه چهار، "حمید رضا فرخی" با اعلام این خبر گفت: از ابتدای ماه مهر و پیش از بارش های باران در این فصل، رسوب برداری, بازسازی قنوات و کانال ها با هدف هدایت و جمع آوری آب های سطحی منطقه، از  44 حوضچه رسوب گیر ورودی شبکه های اصلی آغاز  و در طی سه ماهه این فصل به صورت روزانه انجام گرفت.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه در خصوص حفر و لایروبی چاه های جذبی گفت: در این سه ماه 21 چاه جذبی حفر و لایروبی شد که می توان به چاه بزرگراه شهید زین الدین، شهید بابایی، خیابان فرجام، خواجه عبداله انصاری، رسالت، بنی هاشم و .... اشاره داشت.

وی در ادامه گفت: لایروبی و رسوب برداری ویژه کانال  شهید باقری توسط احداث منهول های دسترسی ، لایروبی مکانیزه ویژه کانال یخساران توسط بیل مکانیکی و بابکت، احصاء و شناسایی معضلات مسیر رود دره ها در محدوده حریم و انجام تشریفات عقد قرارداد با پیمانکار واجد شرایط جهت لایروبی و رفع معضل از اقدامات صورت گرفته در این عملیات است.

فرخی به دیگر فعالیت های این حوزه اشاره کرد و گفت: در این راستا اقدامات پیش از بارش نسبت به احصاء و رفع معضلات موجود در خصوص کنترل و پایش آب های سطحی (لایروبی و حفر چاه) پیرامون نقاط مستعد آبگرفتگی و آبماندگی، بررسی منهول های آدم رو شبکه های اصلی جمع آوری آبهای سطحی ، احصاء و رفع نقیصه  عدم وجود شبکه در ورودی حوضچه های مرتبط به شبکه های جمع آوری آبهای سطحی و جلوگیری از ورود هرگونه زباله و بازدید و کنترل ادوات و ملزومات مورد نیاز و تجهیزات انفرادی کارگران اجرایی انجام گرفت.