به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۹، سید علی مفاخریان شهردار منطقه با اعلام این خبر گفت: اقتدار امروز نظام جمهوری اسلامی به برکت مجاهدتهای شهدای هسته ای در عرصه های فناورانه و تکنولوژیک استوار است.

وی افزود: توسعه علمی کشور از جهاتی به تلاش های ارزنده شهدای والا مقام هسته ای برمی گردد که تلاش های وافری را در خصوص بومی سازی این دانش درکشور کرده اند.

شهردار منطقه۹ بیان داشت: بزرگ مردانی از جمله شهید احمدی روشن و شهدای هسته ایی که دست پرورده این شهید والامقام بودند باعث خلق فناوری های هسته ای در کشور و بومی سازی دانش استراتژیک در کشور شدند، هرچند که کشورهای سلطه جو تمایل ندارند که ایران اسلامی به این دانش بومی دست پیدا کند، اما با تلاش های بی وقفه دانشمندان فهیم هسته ای ما شاهد افق های روشنی در عرصه فناوری های هسته ای در کشور هستیم. 

مفاخریان در خاتمه اذعان داشت: امید است تا با استفاده از فناوری های روز و بومی سازی آن قدم های موثرتری در راستای پیشرفت ایران اسلامی برداشته شده و به نسل های بعد منتقل شود.

شایان ذکر است کتاب چهار جلدی «به وقت نوترون» روایت زندگی چهار شهید هسته‌ای ایران اسلامی شامل؛ مسعود علی‌محمدی، مجید شهریاری، داریوش رضایی‌نژاد و مصطفی احمدی‌روشن است. 

همچنین لازم به ذکر است نوترون اول ۱۱۰پرتو از زندگی شهید هسته‌ای مسعود علی‌محمدی (اولین دکترای فیزیک هسته‌ای ایران، استاد و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران)، نوترون دوم شامل۱۰۰فراز از زندگی شهید هسته‌ای مجید شهریاری (دکترای فیزیک هسته‌ای و استاد دانشگاه شهید بهشتی)، نوترون سوم با ۹۸عنوان از زندگی شهید هسته‌ای داریوش رضایی‌نژاد و نوترون چهارم روایت زندگی شهید مصطفی احمدی‌روشن است.