به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه9،فرزاد فرهادیان با اعلام این خبر گفت: ترافیک امروزه به خصوص در کلان شهرها به یکی از مسایل مهم و پیچیده مدیریت شهری تبدیل شده است.

وی افزود: معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با احداث شهرک های آموزش ترافیک  با رویکرد تاثیر گذاری آموزش بر رفتار شهروندان سعی برکاهش دادن معضلات اجتماعی و شهری نشات گرفته از رفتارهای ترافیکی شهروندان را داشته که در این راستا بحث آموزش به دانش آموزان و شهروندان به منظور فرهنگ سازی مد نظر می باشد. 

معاون حمل و نقل ترافیک منطقه9 تاکید کرد: شهرک آموزش ترافیک منطقه با هدف تغییر و ارتقاء فرهنگ ترافیکی در شهر تهران در قالب آموزش مباحث ترافیکی به صورت تئوری در مدارس، سرای محلات و در قالب آموزش عملی مباحث ترافیکی در شهرک آموزش ترافیک نسبت به آموزش با اولویت سر فصل های مورد نظر اقدام می کند.

وی با اشاره به اولویت سر فصل های ترافیکی بیان داشت:آموزش مفاهیم محیط زیست در حمل و نقل  ترافیک شامل؛ امداد اولیه در تصادف، آموزش قوانین و مقررات عبور و مرور ایمن شهری،آشنایی با وسایل حمل و نقل عمومی و روشهای صحیح استفاده از آن، آشنایی با ایمنی عبور و مرور عابرین پیاده،آشنایی با حقوق و قوانین و رفتارهای شهروندی در حوزه ترافیک،آموزش استفاده از سرویس مدارس،آشنایی با قوانین و تکالیف سرنشین خودرو، آموزش مفاهیم TOD مقدماتی و پیشرفته، تربیت شهروند مشارکت پذیر، آموزش قوانین ومقررات راهنمایی و رانندگی، آموزش دوچرخه سواری عمومی و تخصصی(پیست) و دوچرخه سواری در جاده، دوره آموزش دوچرخه سواری تخصصی (تعمیرات)، تکنیک های رانندگی در شرایط بحرانی (سیل- زلزله) و آموزش مهارت های فنی خودرو می باشد.

فرهادیان با اشاره به شیوه های  آموزش در  شهرک ترافیک عنوان کرد: اجرای نمایش های آموزشی و کارگاه نقاشی برای کودکان، آموزش مفاهیم ترافیکی در محوطه پارک ترافیک برای کودکان، آموزش دورهای ترافیک به شهروندان در مدارس و سرای محلات، آموزش دوچرخه سواری برای سنین مختلف و ارائه دوچرخه به شهروندان در طول هفته را از جمله این اقدامات دانست. 

شایان ذکر است از ابتدای مهر ماه و با شروع فصل بازگشایی مدارس در بازه زمانی 5ماهه سال98تعداد6110نفر از دانش آموزان و شهروندان تحت آموزش های شهرک آموزش ترافیک منطقه9 قرار گرفته اند.