به گزارش اکونا پرس،

به نقل ز روابط عمومی شهرداری منطقه 4 "حمیدرضا فرخی" در این باره گفت: به منظور فرهنگ سازی اصلاح الگوی مصرف و کاهش تولید پسماندهای خشک و تر و جداسازی زباله ها طرح کاپ تا به امروز در 22 مرکز آموزشی پیش دبستانی ،دبستانی ، میادین میوه و تره بار، مراکز درمانی بهداشتی، و ادارات وابسته به شهرداری منطقه چهار اجرایی و کد گذاری مخازن و نصب لیبل بر روی مخازن 240-120-60 لیتری و 2475 کارتن پلاست انجام شد.

وی با تشریح طرح کاپ گفت: ما در این طرح به دنبال راه هایی هستیم که پسماند کمتر تولید شده و در مرحله بعد تا جای ممکن دفن نشود و بازیافت پسماند از مبدا آغاز و باقیمانده غیر قابل استفاده آن تبدیل به انرژی شود.

فرخی با اشاره به نقش آموزشی این طرح به خصوص در مدارس گفت: آموزش ، فرهنگسازی پایه ای و بنیادی و اطلاع رسانی هر چه بیشتر راجع به مسائل بهداشتی و زیست محیطی  به خصوص در میان نوآموزان و نوجوانان ازگام های اساسی به شمار می رود.

 فرخی در پایان خاطرنشان کرد: در این طرح مخازن جدید در داخل مراکز مذکور نصب شده و مخازن تفکیک می شوند، مخازن پسماند تر به صورت روزانه تخلیه شده و این فوریت برای پسماندهای خشک وجود نخواهد داشت. این شیوه جدید به صورت تدریجی انجام خواهد شد و ابتدا از ساختمان های بزرگ و ادارات آغاز می شود و طبق برنامه در چند سال آینده بیشتر مخازن بزرگ از سطح شهر جمع آوری خواهند شد.