به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه سه، با ورود سامانه بارشی باران جهت جلوگیری از بروز برخی مشکلات در سطح شهر و عمدتا در زمینه تردد شهروندان، نیروهای خدمات شهری با گشت زنی و کنترل موارد احتمالی نسبت به هدایت آبها به کانال ها، انهار و استقرار عامل ثابت کارگری در نقاط حساس و آبگیر اقدام کردند.

در ادامه بازدید شبکه های زباله گیر و رسوب گیر، لایروبی و پاکسازی کانال های روبسته و مسیل های روباز در سطح منطقه  توسط دو اکیپ کارگری، سرکارگری و مقنی در حال انجام است.

پاکسازی و لایروبی مسیل ها و کانال ها بصورت مستمر و دائمی در این منطقه انجام می شود همچنین با توجه به پیش بینی ها و هشدار های هواشناسی ، لایروبی و رسوب برداری آنها با حساسیت ویژه ای در حال انجام است.

منطقه سه دارای پنج مسیل اصلی به نام های زرگنده، غیاثوند، شهرزاد، ولنجک و نیل است که مسیل زرگنده به طول 4000 متر یکی از پرآب ترین مسیل های تهران به شمار می آید که از شمال به جنوب امتداد دارد و ادامه رودخانه مقصودبیک می باشد . در مجموع این منطقه  دارای 27 کیلومتر طول مسیل ها و کانال ها است.  

مدیریت شهری منطقه با به کارگیری تمام توان و امکانات خود تلاش دارد در روزهای بارندگی از ورود هر گونه آبگرفتگی و اختلال در رفت و آمد شهروندان پیشگیری کند.

ضمن اینکه مشارکت شهروندان در عدم تخلیه زباله و نخاله های ساختمانی در انهار باعث جلوگیری از آبگرفتگی در زمان بارش باران می شود.