به گزارش اکونا پرس،

 به نقل  از  روابط عمومی شهرداری منطقه ۶، فرزاد هنرور افزود : در پی پیامهای  متعدد شهروندان در سامانه های نظارت مردمی شهرداری تهران مبنی بر تخریب لوله فاضلاب، انتشار بوی نامطبوع و سرازیری فاضلاب به داخل نهر آب در خیابان امینی روبروی پارک ساعی، با پیگیری های صورت گرفته از اداره آب و فاضلاب استان تهران، عملیات اصلاح مسیر انتقال فاضلاب به صورت حفاری تونلی و لوله گذاری به طول ۶۰ متر در معبر فوق الذکر برنامه ریزی و صورت گرفت، همچنین به علت ریزشی بودن خاک محل این عملیات در مدت ۲۰ روز به پایان رسید .و این معضل که در طول دو سال گذشته باعث شکایت مکرر شهروندان شده بود؛ بطور کامل رفع شد.

لازم به ذکر است  یکی از شاخص های مهم توسعه یافتگی شهرها، برخورداری از سیستم جمع آوری بهداشتی فاضلاب است. چرا که دوران سرازیرشدن فاضلاب به جوی ها و نهرهای شهر گذشته است و در نتیجه از دفع غیربهداشتی فاضلاب که هم به زیبایی شهر آسیب می رساند و هم بهداشت و سلامت مردم را به خطر می اندازد،  جلوگیری می کند.

 ساختار خاک رسوبات آبرفتی و رودخانه ای تهران، تنها تا مدتی می تواند آلاینده های فاضلاب تهران را جذب کند و پس از آن، ذرات خاک از آلاینده ها اشباع می شود و در نتیجه خاک نمی تواند املاح و فلزات سنگین فاضلاب را در خود نگه دارد و از این رو آنها را به آب های زیرزمینی منتقل می کند. 

 بنابراین با توجه به نفوذ املاح و فلزات سنگین فاضلاب به سفره های زیرزمینی آب در تهران، شبکه جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب تهران نقش موثری در کاهش و کنترل این معضل دارد.

شهروندان محترم می توانند در صورت مشاهده موارد مشابه پیشنهادات خود را در این خصوص با سامانه های نظارت مردمی 1888 و 137 شهرداری تهران درمیان بگذارند.