به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه سه، عباس فخارمنش، مبارزه با جانوران موذی از نظر بهداشتی و اقتصادی حائز اهمیت است زیرا این جانوران با خسارت زدن به مواد غذایی باعث کاهش ارزش آنها و انتقال بیماری و ایجاد مزاحمت برای شهروندان می شود.

به گفته معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه سه، ۳۵ نوع بیماری از جانوران موذی به انسان منتقل می‌شود به همین علت شهرداری ها با روش‌های متعددی از جمله: استفاده از سموم شیمیایی، امواج مافوق صوت، جلب‌کننده‌های شیمیایی، تله‌گذاری، مبارزه بیولوژیکی و مبارزه ژنتیکی از گسترش آنها جلوگیری می کنند.

فخارمنش اذعان داشت: طرح مبارزه با جوندگان موذی با استفاده از طعمه آغشته به سم در محل هایی که عرضه مواد غذایی در آن‌ها زیاد است، جوی‌های روباز دفع فاضلاب و آب‌های سطحی وجود دارد و نیز محل‌های تردد موش‌ها اجرا می‌شود.

 وی اظهار داشت: شهروندان نیز باید با رعایت اصول بهداشت و همچنین همکاری لازم در امر جمع‌آوری زباله در این طرح مشارکت کرده و از افزایش و تولید حیوانات موذی جلوگیری کنند.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه سه به نصب بنرها و تابلوهای اطلاع رسانی را در محل های طعمه گذاری اشاره کرد و ابراز داشت: این عملیات به منظور مبارزه با جانوران مضر شهری از جمله موش، مبارزه با آلودگی و کاهش جمعیت این جانوران اجرا می شود.