به گزارش اکونا پرس،

به نقل ازروابط عمومی شهرداری منطقه 15، اکبر مختاری معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه با اعلام این خبر افزود: در این راستا 142 کودک در «مرکز خاوران»، 170  کودک در مرکز «صبح رویش» و 450 کودک در مراکز« شکوفایی استعداد های کودکان» و «رضویه» مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به وجود 4 مرکز پرتو در منطقه 15 گفت: این مراکز با مشارکت و همکاری سازمان های غیردولتی تخصصی حوزه کودک مدیریت و راهبری می شود و از سال ۸۸ تا کنون هزار و 900 کودک در این مراکز تحصیل کرده اند.

معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه اضافه کرد: در مراکز پرتو خدماتی نظیر برگزاری کلاس های روانشناسی، مشاوره، مددکاری، کلاس های آموزشی هنری، برپایی اردوهای تفریحی، توزیع صبحانه،یک وعده غذای گرم ، کفش، لباس و لوازم کمک آموزشی ارائه می شود.

او درباره آغاز به کار کمپین چهارراه کودک همزمان با روز جهانی مبارزه با کار کودک گفت: آگاه سازی و حساس سازی شهروندان و برگزاری نشست تخصصی، اجتماعی با حضور فعالان حوزه مقابله با کار کودک از جمله برنامه های این کمپین است که تا پایان سال ادامه دارد.

براساس این گزارش، مراکز پرتو به منظور آموزش تحصیلی به کودکان بازمانده از تحصیل در مقطع دبستان تا نهم و هموار کردن ادامه تحصیل این کودکان در مدارس عادی برپا شده است