به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 15، مهدی صفدری با اعلام این خبر گفت: این اقدام  به منظور پیشگیری از گسترش و تقلیل خطرات احتمالی بیماری کرونا و نجات محیط زیست از 7 تیر به اجرا درآمده است.

او در ادامه با تاکید بر مصوبات ستاد ملی مبارزه با شیوع کرونا افزود: حذف نسخ چاپی گواهی های ساختمانی با توجه به الزام شهرداری تهران به تکمیل، تامین و تجهیز بستر کامل خدمات غیرحضوری شهروندان در حوزه ی شهرسازی با  توسعه درگاه های غیر حضوری انجام شد.

صفدری گفت: شهروندان، ادارات، ارگان ها و سازمان ها می توانند اسناد و مدارک چاپی مورد نیاز خود را (گواهی های ساختمانی) به صورت فایل pdf در کارتابل شهروندی سامانه اینترنتی تهران من به آدرس  https://my.tehran.ir  مشروط به عدم بدهی مالک  رویت کنند.

معاون شهرسازی و معماری منطقه اضافه کرد: متقاضیان می توانند به منظور کنترل صحت اطلاعات گواهی و پروانه های صادره به موضوع استعلام پروانه و گواهی ساختمان در سامانه اینترنتی شهرداری تهران  https://www.tehran.ir مراجعه و یا از شناسه بارکد دو بعدی (2D Barcode) چاپ شده در برگه اول و نرم افزار بارکدخوان بهره برداری کنند.

او در پایان افزود: راه اندازی سامانه ثبت درخواست نوسازی و تجمیع شهروندان به ابتکار دفتر توسعه نوسازی محله مظاهری، شوش و مطهری و پاسخ گویی تلفنی کارشناسان این حوزه به درخواستهای شهروندان از دیگر اقدامات به منظور مقابله با شیوع کرونا  و عدم مراجعه حضوری آنها از ابتدای آغاز بحران کرونا است.