به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومى اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهردارى تهران؛ "شینا انصارى" با بیان اینکه ارزیابی اثرات محیط زیستی، ابزاری است در اختیار مدیران و تصمیم گیران تا با استفاده از آن، از

 پیامدهای نامطلوب اجرای پروژه ها بر محیط زیست جلوگیری نمایند، گفت از سال ٩٧ تا سال ٩٩ ،  ٦٦ پروژه ى زیر بنایى و عمرانى شهردارى تهران بر اساس تصمیم اعضاى کمیته فنى (غربالگرى) مشمول مطالعات زیست محیطى شده اند.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهردارى تهران انجام مطالعات زیست محیطی پیش از اجرای پروژه ها در کلان شـهرهایی مثـل تهـران را بـه عنـوان یکـی از مـوثرترین روشـهای  مدیریتی و مکانیزم های اجرایی در کاهش اثرات زیست محیطی و ابزاری در راه رسیدن بـه توسـعه پایدار شهری دانست.

به گفته ى وی توسعه شهری و انجام پروژه های عمرانی شهری معمولا اجتناب ناپذیر بـوده و از طرفـی پیامـدهای زیست محیطی و اقتصادی اجتماعی مختلفی به دنبال دارد. از این رو بـرای کـاهش اثـرات منفی این پروژه ها بهترین راه حل، ارزیابی اثرات زیست محیطی آن است . 

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهر تهران ادامه داد: طی سال ٩٨ تعداد ٩٩ عنوان پروژه از طرف معاونت ها، سازمان ها، شرکت ها و مناطق 22 گانه به اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار معرفی گردید، که از این تعداد ١٥ عنوان پروژه بر اساس نظر کمیته فنی (غربالگری) مشمول مطالعات زیست محیطی شدند. 

انصارى در پایان یادآور شد: مطالعات زیست محیطی ١١ پروژه ى عمرانى و زیربنایی دیگر نیز در سال جارى در دست اقدام است.