به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 4 ، "حمیدرضا فرخی" در این باره گفت: به منظور افزایش طول عمر درختان و جلوگیری از پیری و خزان زودرس اقدامات کنترلی آفات همچون پایش  روزانه درختان  و درختچه ها طبق نقشه کانون های آفات با همکاری کارشناسان گیاهپزشکی و مرکز تحقیقات آموزش و مشاوره فضای سبز شهرداری منطقه 4 در حال انجام است.

او افزود: عملیات آبشویی حدود 364000 درخت و حذف فیزیکی برگ های آلوده به آفات 180 اصله درخت نارون و 120 اصله درخت توت،  سم پاشی  درختان و درختچه ها  با سموم گیاهی و کم خطر سوسک برگخوار نارون، پسیل زیتون  ، سفیدبالک و غیره  از اقدامات انجام گرفته به شمار می رود.

معاون خدمات شهری با اشاره به جزییات این طرح افزود: در این طرح حدود 3300 اصله درخت نارون و   2871   اصله درخت زیتون   و 170 اصله درخت چنار و بید باندینگ شدند . 

فرخی در پایان خاطرنشان کرد: به منظور جلوگیری از بروز بیماری های کلروز ، قارچی و باکتریای 500 اصله چنار در سطح منطقه  از طریق ریشه با اسید هیومیک مایع و کریستالن سبز حدود 2580 اصله درختان روبه زوال و کلروزه همچون  اقاقیا،   سدروس ، صنوبر، مگنولیا  از طریق برگ با کود کلاته ماکرو و میکرو محلول پاشی شده اند .