به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 15، علیرضا جعفری با اعلام این خبر گفت: این طرح فوریتی به منظور جلوگیری از آبگرفتگی احتمالی معابر در فصل بارندگی در نیمه نخست شهریور انجام شد.

او افزود: در این راستا 19 هزار متر طول از کانال و مسیلها اصلی و فرعی روباز و روبسته سطح منطقه در خیابان 17 شهریور، شهرزاد، هاشم آباد، اصفهانک، بعثت، اسلام آباد و کانالهای سرخه حصار، خاوران و خروجی خاور شهر با هدف پاکسازی؛ لایروبی و رسوب برداری شد.

جعفری اضافه کرد: عملیات پاکسازی، لایروبی و رسوب برداری انهار روباز و روبسته و تأسیسات زباله گیر و رسوب گیر به صورت مستمر و با رعایت مسائل زیست محیطی انجام می شود.

سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه ادامه داد: در این طرح حوضچه و تله های آشغال گیر در 16 نقطه به طول 7 هزار و 250 متر نیز لایروبی و رسوب برداری دستی و مکانیزه شد.

او ادامه داد: کنترل کلیه ورودی های مرتبط با شبکه اصلی و نظارت دقیق بر عدم تخلیه زباله و رسوبات توسط پیمانکاران خدمات شهری و مناطق بالادست و مجاور، احصاء و ارسال نواقص عملکردی نواحی و مناطق همجوار و بالادست در قالب فیلم و عکس به صورت روزانه، ابلاغ نواقص احصاء شده به نواحی به منظور رفع نقص، ابلاغ اخطار به مالکان ساختمانهای در حال ساخت جهت رفع و عدم انسداد نهر ناشی از تخلیه مصالح و ابلاغ اخطار به واحدهای صنفی در خصوص رعایت و عدم تخلیه پسماند داخل نهر از دیگر اقدامات انجام شده است.

برپایه این گزارش؛ محمدی شهردار منطقه به همراه  سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه از اجرای این طرح در محورهای سطح منطقه بازدید کرد.