به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 16، پیمان پورنصر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال جنگ تحمیلی، هدف از بزرگداشت هفته مقدس را بازخوانی آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی دانست و گفت: مراسم های گرامیداشت این هفته در منطقه متناسب با ظرفیت های موجود و بهره برداری از امکانات و همکاری تمامی سازمان ها و نهادهای مرتبط برگزار می شود.

وی در جلسه هماهنگی که با حضور سرهنگ اکبری فرمانده سپاه ناحیه شهید رجایی، معاونین و شهرداران نواحی شش گانه با موضوع برگزاری هرچه باشکوهتر برنامه های این ایام برگزار شد، افزود: فضاسازی و هویت بخشی جلوه بصری با استفاده از نمادها و المان های هشت سال دفاع مقدس، شهدای دفاع مقدس، وصایا و یادمان ها و.... با بهره مندی از ظرفیت های تبلیغی از جمله پرتابل ها، بیلبوردها و ... با محوریت آموزه های امام راحل (ره) ومقام معظم رهبری ، برگزاری مسابقه غیر حضوری حماسه آفرینی رزمندگان 8 سال دفاع مقدس از طریق فضای مجازی (فراخوان خاطرات) و اهداء جوایز به برترین ها و ... بخشی از برنامه هایی است که در این هفته اجرا می شود.

شهردار منطقه 16 در ادامه مراسم نواختن زنگ حماسه و همچنین برگزاری مسابقه نقاشی میان دانش آموزان با موضوع دفاع مقدس با حضور مسئولین شهرداری، برگزاری همایش با حضور پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت ،خانواده معظم شهدا جانبازان و ایثارگران با رویکرد انقلاب اسلامی مردم سالاری دینی بیداری اسلامی و استکبار ستیزی، برگزاری مراسم میدانی و تجلیل و تکریم اصناف و کسبه محله با سوابق ایثارگری، دیدار و تجلیل از خانواده های معظم شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم و ایثارگران با حضور مدیران شهرداری، برگزاری مراسم شب شعر و خاطره در منطقه با حضور فرماندهان، رزمندگان ، جانبازان و آزادگان در اماکن فرهنگی ، سرای محلات را از جمله برنامه های هفته دفاع مقدس ذکر کرد.

سرهنگ اکبری فرمانده سپاه ناحیه شهید رجایی به همکاری و هم افزایی مناسب و قابل تقدیر سپاه در کنار شهرداری اشاره کرد و گفت: برای بکارگیری تمام ظرفیت های سازمانی و تشکیلاتی برنامه ریزی های لازم انجام شده است.

ابوذر اله کرمی سرپرست اجتماعی و فرهنگی منطقه با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ جهاد و شهادت در خصوص برنامه های فرهنگی و هنری در هفته دفاع مقدس نیز گفت: عطر افشانی مزار شهدا و مقبره شهدای گمنام بوستان بهمن و بوستان خزانه شهید بخارایی با حضور مدیران و پیشکسوتان عرصه ایثار و شهادت و خانواده معظم شهدا، تجلیل از رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس، تجلیل از خانواده شهدای مفقودالاثر منطقه، تجلیل از خانواده 5 شهید مدافع حرم، برپایی نمایشگاه هفته دفاع مقدس با 4 غرفه معرفی شهدا، امر به معروف و مشاوره و برگزاری شب خاطره، توزیع اقلام فرهنگی ماسک و مواد ضد عفونی، اجرای برنامه هایی نظیر راه اندازی پویش معرفی کتاب و مسابقات کتابخوانی با موضوع دفاع مقدس و... از دیگر برنامه های پیش بینی شده در هفته دفاع مقدس است.