به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه9، صالح زمانی سرپرست معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه9 با اعلام این خبر گفت: این طرح با نگاه ویژه به معضلات فرهنگی و اجتماعی توسط مدیریت و دفاتر توسعه محله از طریق خلاقیت در هنر با مشارکت بانوان و کودکان اجرا می شود. 

او افزود : در این طرح یک کوچه از کوچه های هر محله با توجه به دارا بودن بسترهای مشارکتی در محله انتخاب شده و از بانوان و کودکان و هنرمندان ساکن در آن دعوت می شود تا در صورت تمایل پس از ارائه طرح مناسب، کوچه را طراحی و رنگ آمیزی کنند.

 سرپرست معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه9 هدف از اجرای طرح را ارتقاء حس تعلق شهروندی و ایجاد هویت یکپارچه برای محلات دانست.

زمانی با اشاره به مراحل اجرای طرح کوچه دوستی گفت: تحلیل ویژگی های محله و انتخاب موقعیت مکانی، فراخوان مشارکت در طراحی و اجرای ایده با الویت ساکنین محله، تشکیل اتاق فکر در محله، ارائه طرح  و در نهایت اجرای طرح از جمله موارد اجرای طرح می باشد که در مناطق  4 ، 9 ، 12 ، 15و 20 به صورت آزمایشی برگزار می شود.  

 لازم به ذکر است طرح کوچه دوستی از مهر ماه در ناحیه یک واقع در کوچه قدیانی در محله دستغیب و در ناحیه دو واقع در کوچه رضوان فر خیابان قادری در محله مهرآباد جنوبی اجرا می شود.