به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، جلسه نظارت ستادی منطقه ۱۲ با حضور رجب‌زاده مدیرکل هماهنگی، نظارت و پیگیری امور مناطق شهرداری تهران، سعادتی شهردار منطقه ۱۲، صالحی مدیرکل معماری و ساختمان معاونت شهرسازی و معماری، عنقائی مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه امور خدمات شهری و نمایندگان سازمان بازرسی شهرداری تهران، اداره کل خدمات شهری، اداره کل هماهنگی فنی و عمرانی سازمان‌ها و مناطق، اداره کل حمل‌و‌نقل عمومی و امور مناطق معاونت حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری تهران و معاونان و شهرداران نواحی شش‌گانه این منطقه در ستاد مدیریت بحران منطقه ۱۲ برگزار شد.

در  این جلسه که با رویکرد بررسی نقاط قوت و ضعف عملکرد مدیریت شهری این منطقه در یک سال گذشته، همچنین آسیب‌شناسی، شناسایی مشکلات ریشه‌ای و ارائه راهکار در مورد نگهداشت شهر تشکیل شد، نخست مطابق گزارش اداره کل تشخیص و وصول درآمد تصریح شد که منطقه ۱۲ از نظر سهم درآمد منظورشده، رتبه اول درآمد غیرنقدی و رتبه دوم درآمد نقدی در پهنه الف شهرداری را داراست که طبقه گفته حیدریان معاون مالی و اقتصاد شهری منطقه ۸۵ درصد درآمد غیرنقدی و ۸۳ درصد درآمد نقدی این منطقه محقق شده است.

در ادامه گزارش مشروح نظارت ستادی از عملکرد معاونت‌ها و نواحی منطقه به سمع و نظر حاضران رسید که در آن، نخست به توجه و اهتمام ویژه به مرمت و بازسازی ابنیه با قدمت تاریخی و فرهنگی در حوزه شهرسازی و معماری، اجرای طرح‌های بهسازی معابر و پیاده‌روهای پرتردد در حوزه فنی و عمران، اصلاح هندسی و تثبیت نیوجرسی‌ها و اجرای فضای سبز مناسب و تعامل با حوزه معاونت خدمات شهری و محیط زیست با سرعت عمل خوب در حوزه معاونت حمل‌ونقل و ترافیک، اجرای برنامه‌ریزی مدون با استفاده از روش پهنه‌بندی و زون‌بندی در سطح نواحی، وجود کارگاه مستقل تعمیرات و جایگزینی به‌موقع مخازن در سطح منطقه و حفظ ساختار و اصالت بافت‌های قدیمی شهری با اجرای روش زیباسازی با بافت همسان (جداره‌سازی در بازار تهران) در حوزه خدمات شهری و محیط زیست، رعایت دستورالعمل‌های مقابله با بیماری کرونا و وجود بانک اطلاعاتی و آمار مناسب برای اتخاذ صمیمات در حوزه مالی و برنامه‌ریزی و در نهایت استفاده از ظرفیت فرهنگی نواحی در اجرای برنامه‌های مناسبتی در حوزه امور اجتماعی و فرهنگی، جزو نقاط قوت عملکرد معاونت‌های این منطقه بیان شد.

میزبانی از ۲ میلیون نفر که به‌طور روزانه به منطقه ۱۲ رفت‌وآمد می‌کنند نیز جزو نکاتی بود که صالحی مدیرکل معماری و ساختمان معاونت شهرسازی و معماری به آن اشاره و از مدیریت شهری منطقه ۱۲ برای اداره این میزان از تردد، بابت این مسأله تشکر و قدردانی کرد.

سعادتی سپس طی سخنانی گفت: از برادر ارجمند جناب آقای دکتر رجب‌زاده و همه دوستانی که در معاونت هماهنگی و امور مناطق، وظیفه خطیر نظارت ستادی را به عهده دارند، تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی با استقبال از انتقادات و آسیب‌شناسی‌های صورت‌گرفته در مورد بخش‌های مختلف شهرداری منطقه افزود: ما در این مورد پذیرای همه دیدگاه‌های عزیزان هستیم.

شهردار منطقه ۱۲ در پایان گفت: ما همه در شهرداری در یک کشتی هستیم و به عنوان کسانی که این سازمان را خانه خود می‌دانیم، باید این فرصت خدمت را از دست ندهیم و از یکدیگر برای انجام مسؤولیت‌ها حمایت کنیم.

سخنران پایانی جلسه رجب‌زاده بود که ضمن تشکر از اقدامات صورت‌گرفته در منطقه تصریح کرد: طبیعتاً هدف ما از نظارت ستادی، اصلاع و بهبود و حل مشکلات مشترک مناطق است که بعضاً ریشه آن مشکلات در خارج از منطقه است. جناب آقای شهردار توضیحات خوبی در این زمینه دادند. مشکلاتی که احصا می‌شود الزاماً مشکلات مدیریت شهری در ناحیه نیستند و بخش عمده‌ای از آنها مشکلات ساختاری به شمار می‌روند.

در پایان جلسه در مورد نقاط قابل بهبود و مشکلات احصاشده بحث و بررسی صورت پذیرفت و مقرر شد منطقه و حوزه‌های ستادی برای به رفع آنها اقدام کند و اداره کل هماهنگی، نظارت و برنامه‌ریزی امور مناطق، به پیگیری و هماهنگی لازم را برای انجام این مهم صورت دهد./خبرطهرون