به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران؛ «شینا انصاری» در حاشیه برگزاری جلسه داوری مسابقه بزرگ عکاسی «تنوع زیستی شهر تهران» گفت: تهران شهریست که بیش از هر چیز به آلودگی هوا، آلودگی صوت ، ترافیک و دیگر آلودگی های زیست محیطی اش شناخته میشود این در حالیست که شهر تهران گونه های گیاهی و جانوری متعددی را در خود جای داده است.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با تاکید بر اینکه شهر تهران از تنوع زیستی بسیار غنی برخوردار است گفت: شاید در این شهر پر ازدحام کمتر توجهی به تنوع زیستی جانوری و گیاهی شهر از دید شهروندان شده است .

انصاری با اشاره به ضرورت حفظ زیستگاه های حیات جانوری و گیاهی پایتخت تصریح کرد: مسابقه بزرگ عکاسی تنوع زیستی با هدف شناخت و توجه بیشتر شهروندان به تنوع زیستی این شهر و ارتقا سطح دانش پایتخت نشینان نسبت به  گونه های در حال زیست در این شهر برگزار شده است .

وی ادامه داد با توجه به مشکلات زیست محیطی موجود، در این کلانشهر معتقدم لازم است تا با اقدامات فرهنگی و اجتماعی و با استفاده از قدرت سمعی و بصری برای تغییر نگرش و دیدگاه مردم نسبت به این حوزه اقدام کرد.

انصاری برگزاری مسابقات مختلف اعم از مسابقات عکاسی و نقاشی با تاکید بر نقش آموزش و ارتقا سطح دانش شهروندان را ضروری عنوان کرد و گفت: در این مسابقه عکاسی تلاش کردیم دید شهروندان را به پیرامون شهر تغییر داده و توجه شان را بیش از پیش به تنوع و غنای تنوع زیستی شهر تهران جلب کنیم .

به گفته وی ، 50 اثر برتر این مسابقه در قالب اکران عمومی و از طریق کتابچه عکس تنوع زیستی شهر تهران چاپ و در دسترس شهروندان قرار خواهد گرفت .