به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، سعید شاهمیر ضمن اعلام این خبر گفت: به مناسبت روز جهانی ناشنوایان «مسابقات چالشی سنگ و توپ» ویژه گروه‌های کم‌شنوا و ناشنوای مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، به میزبانی اداره ورزش معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه برگزار می‌شود.

به گفته وی مسابقات یادشده که از ۸ مهرماه آغاز می‌شود و تا ۲۲ این ماه ادامه دارد، می‌تواند در فضاهایی نظیر اتاق، حیاط و پارکینگ منازل افراد به اجرا درآید و ازآنجاکه این مسابقات مجازی است، افراد باید از خود کلیپ تهیه و آن را به کانال ورزش به نشانی tarbiatbadani12@ ارسال کنند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه درباره نحوه انجام بازی نیز گفت: این مسابقه به‌صورت قراردادن ۳ ایستگاه متشکل ۷ سنگ یا مانع به فواصل نیم متر از هم برگزار می‌شود و فاصله شرکت‌کننده تا سنگ یا موانع باید ۲ متر باشد؛ همچنین توپ مورد استفاده باید از نوع توپ‌های پلاستیکی کوچک یا توپ هفت‌سنگ باشد و هر شرکت‌کننده مجاز به پرتاب ۲ توپ به سمت هر مانع است. 

وی با تأکید بر اینکه این مسابقات انفرادی است و شرکت‌کننده نباید هیچ‌گونه راهنمایی یا مساعدتی از شخص دیگری بگیرد، ادامه داد: فقط بابت سهولت کار یک نیروی کمکی می‌تواند توپ‌ها را به شرکت‌کننده برساند. پرتاب توپ‌ها نیز باید در زمان ۱ دقیقه به پایان رسیده باشد؛ در ضمن امتیاز مسابقه بر اساس تعداد سنگ‌هایی که ریخته شده باشد، محاسبه می‌شود. 

گفتنی است نحوه اجرای صحیح چالش به صورت کلیپ، آموزش داده شده  و در کانال ورزش به نشانی داده‌شده قابل مشاهده است و قبل از شروع مسابقات در اختیار شرکت‌کنندگان قرار خواهد گرفت./خبرطهرون