به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک مانی جعفریان معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری این منطقه با اعلام خبر فوق اظهار کرد: شهرداران نواحی، مدیران خدمات شهری نواحی، ناظرین، اکیپ های عملیاتی و لایروبی با آغاز بارش های پاییزی  از دوشنبه 14 مهر ماه به صورت آماده باش در معابر پر تردد و اصلی سطح منطقه حضور یافته و آبهای سطحی ناشی از بارش باران را هدایت نمودند.

وی افزود: 100 نیروی کارگری مجهز به ابزار آلات رفع آبگرفتگی ها در نقاط حساس و آبگیر نواحی دهگانه منطقه مستقر شدند و اقدام به بازگشایی و رفع آبگرفتگی انهار و هدایت آبهای سطحی نمودند.

جعفریان از آماده سازی منطقه برای بارش های زمستانی خبر داد و گفت: اقدامات لازم برای انتخاب پیمانکار انجام و مخازن زرد رنگ به نواحی تحویل داده شده، کیسه های شن مخصوص در حال شارژ هستند، ماشین آلاتی که نیاز به تعمیر داشتند نیز آماده خدمات رسانی شدند، سایت های دپوی شن مخصوص و ... در حال جانمایی هستند و منطقه در حال آمادگی برای بارش های زمستانی است.

معاون شهردار منطقه یک از شهروندان خواست با توجه به بارش های اخیر و امکان شسته شدن سنگ و شن از ارتفاعات، از توقف خودرو در مجاورت مکان های خطرساز خودداری کنند و از ریختن نخاله ها و ضایعات ساختمانی و زباله های خانگی در داخل رودها و کانال ها خودداری نموده که موجب گرفتگی جریان آب نشود  و رانندگان با توجه به لغزندگی معابر فاصله خود را با دیگر خودرو  رعایت کنند.