به گزارش اکونا پرس،

به نقل از پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با بیان آنکه ایستگاه مترو پانزده خرداد فاقد مسیرهای ورودی و خروجی در ضلع غربی چهارراه گلوبندک است، بهره‌برداری از ورودی غربی زیرگذر گلوبندک را از جمله اولویت های اجرایی در تکمیل این پروژه راهگشای عمرانی دانست و یادآور شد: هم اکنون عملیات اجرایی پروژه در قالب 2 شیفت کاری پیگیری می شود تا امکان بهره برداری از ضلع غربی زیرگذر تا پایان پاییز سال جاری فراهم شود.

مهندس علی پیوسته ضمن اعلام پیشرفت 63 درصدی عملیات احداث زیرگذر چهاراه گلوبندک، از برنامه ریزی جهت ساخت و نصب آسانسورهای ورودی غربی این زیرگذر خبر داد و گفت: در این جبهه کاری علاوه بر آماده سازی شفت آسانسورها، اقدامات مختلفی از قبیل تکمیل پله های ورودی ادامه دارد. 

وی مواجهه با  انواع مختلفی از معارضات تاسیساتی شامل کابل های برق و تلفن، لوله آب و فیبرنوری را از جمله مهمترین موانع اجرایی پروژه احداث زیرگذر گلوبندک ذکر و اضافه کرد معارضات یادشده با همکاری نهادهای متولی برطرف شده است. 

گفتنی است با بهره برداری از زیرگذر چهارراه گلوبندک، ضلع غربی خیابان ۱۵ خرداد از زیر خیابان خیام به ضلع شرقی آن متصل شده و در نتیجه مشکل تداخل تردد پیاده و سواره در خیابان خیام و چهارراه گلوبندک برطرف خواهد شد. تسهیل امکان دسترسی به ایستگاه مترو در ضلع شرقی و غربی بازار از دیگر نتایج بهره برداری از این پروژه است.