به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳، در راستای ترویج فرهنگ دوچرخه سواری و حمایت از کمپین سه‌شنبه های بدون خودرو ، مراسم دوچرخه سواری مسئولان شهرداری منطقه با حضور دانشجویان خارجی دانشگاه جامه المصطفی ،صبح امروز ۲۲ مهر ماه در محدوده ناحیه ۱ منطقه ۱۳ برگزار شد.

طی این مراسم، مسئولان به اتفاق دانشجویان خارجی ، محدوده خیابان های غفاری نسب، صفا، زاهد گیلانی، منتظری و اقبال را رکاب زدند.

در حاشیه این مراسم، تعدادی از دانشجویان، ضمن حمایت از این پویش،  از شهروندان خواستند از دوچرخه  به عنوان شیوه کارآمد جابه‌جایی در مسافت‌های کوتاه استفاده کنند.

مرتضی رحمان زاده، شهردار منطقه 13 در حاشیه بیست و سومین پویش سه شنبه بدون خودرو ضمن اشاره به رویکرد شهرداری منطقه 13 در ترویج فرهنگ دوچرخه سواری بر اساس تدابیر دکتر حناچی گفت: تلاش می شود تا پایان سال طولانی ترین مسیر دوچرخه که از میدان شهدا(لاین شمال به جنوب خیابان پیروزی) آغاز و تا کلاهدوز، اتوبان دوران و یاسینی ادامه دارد و پس از آن وارد بوستان سرخه حصار می شود، افتتاح شود.

وی افزود:  65 تا 70 درصد کار از این مسیر 20 کیلومتری انجام شده تصمیم داریم تا پایان سال  همه مسیر را کامل کنیم که اگر این امر مسیر نشد، مسیر 8 کیلومتری سرخه حصار در آن تاریخ افتتاح خواهد شد.