به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، "شینا انصاری" در نشست ممیزی استقرار سیستم مدیریت محیط زیست منطقه 14 با اشاره به اینکه موضوع استقرار نظام مدیریت محیط زیست مصوبه شورای اسلامی شهر تهران است که با سابقه بیش از 10 سال در مناطق در حال اجرایی شدن است، گفت: در بحث ممیزی سیستم مدیریت محیط زیست، موضوع نگهداشت و اقدامات مراقبتی یکی از ضروریات است که باید در کنار استقرار نظام مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار ضمن اشاره به نقاط قوت منطقه 14 در استقرار نظام مدیریت محیط زیست از جمله وجود تعامل و همکاری موثر با اداره کل محیط زیست و ارتباط خوب و مناسب بخش فضای سبز با شهروندان گفت: منطقه 14 دهمین منطقه ای است که موفق به دریافت گواهینامه ممیزی سیستم مدیریت محیط زیست شده است.

وی با تاکید بر اینکه استقرار صحیح نظام مدیریت محیط زیست، کاهش آسیب های محیط زیستی را به دنبال دارد، افزود: یکی از دغدغه های اصلی در مناطق تخصیص اعتبار به پروژه های محیط زیستی و هزینه کرد آن به صورت صحیح است که نیازمند همراهی و حمایت همه جانبه شهرداران مناطق 22گانه است تا در نهایت بتوانیم کیفیت محیط زیست شهر تهران را ارتقا دهیم.

انصاری در پایان خاطرنشان ساخت: اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار موضوعات مختلف محیط زیستی را رصد می کند و در این راستا علاوه بر استقرار نظام مدیریت محیط زیست بحث پایش آلاینده ها، ارزیابی اثرات محیط زیستی پروژه های شهری، بهینه سازی مصرف انرژی و توسعه انرژی های تجدیدپذیر، آموزش و توانمندسازی با همکاری تشکل های مردم نهاد و کانون های محیط زیست مناطق 22گانه را مطابق سیاست های موجود، احکام و مصوبات شورای اسلامی شهر تهران و برنامه سوم توسعه در دستور کار خود دارد.

در ادامه کامبیز مصطفی پور شهردار منطقه 14 با بیان اینکه در مدیریت شهری بیش از هر چیز باید به مسایل محیط زیستی توجه کنیم، گفت: شهر تهران در سال 2010 در مقایسه با دیگر شهرهای بزرگ جهان به لحاظ کیفیت زندگی رتبه 150 کسب نمود و در سال 2018 به رتبه 202 رسید.

وی افزود: یکی از مهمترین و کلیدی ترین مولفه های تاثیرگذار در کیفیت زندگی، موضوع محیط زیست است پس نباید صرفا بدنبال اجرای پروژه های عمرانی و توسعه ای تهران باشیم بلکه شهر باید برای همه ساکنانش زیست پذیر باشد.

مصطفی پور در پایان آمادگی منطقه 14 جهت اجرای پایلوت پروژه های محیط زیستی را اعلام نمود.

گفتنی است در نشست فوق، موضوعات ساخت پارکینگ دوچرخه در مکان های پر تردد مانند مترو و ساماندهی خودروهای اسقاطی به منظور جلوگیری از اثرات زیست محیطی و آلودگی بصری در منطقه از جمله مواردی بود که توسط ممیزین پیشنهاد شد.