به گزارش اکونا پرس،

 به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 15، علیرضا جعفری سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه با اعلام این خبر گفت:  این برنامه با حضور 150 کارگر فضای سبز آموزش دیده و کارشناسان و ناظرین نواحی به همراه  تجهیزات مربوطه روز گذشته در بوستان آزادگان انجام شد. 

به گفته او، این مانور با هدف ارزیابی توانمندی نیروهای انسانی و وضعیت تجهیزات و ماشین‎آلات لازم جهت آمادگی بیشتر برای انجام عملیات برف تکانی در سطح منطقه برگزار و در پایان آمادگی همه تجهیزات و نیروهای مرتبط تأیید شد.

جعفری به اقدامات و برنامه های پیش بینی شده اداره فضای سبز در مواجه با روز های برفی اشاره کرد و گفت: در این راستا  35 اکیپ  شامل 290نیروی کارگری و کارشناسی آموزش دیده به همراه تمامی اطلاعات نظیر شماره تماس افراد و محل استقرار کارگران بر روی نقشه مشخص و ثبت شده است.

او گفت:  همچنین تمامی تجهیزات و ادوات مورد نیاز برای برف تکانی شامل انواع ماشین آلات نظیر تانکر، وانت ،بالابر، های کاتر، اره موتوری وسایل و امکانات مکانیزه و تجهیزات فردی نظیر نردبان، کلاه ایمنی، طناب قطور، چوب بلند و  پوشش زمستانی کارگران  نگهبانان در اختیار اکیپها قرار گرفته است.

جعفری در ادامه با اشاره به اینکه مدیریت و کنترل برف و یخ در فضای شهری نوعی وضعیت بحرانی تلقی شده که نیاز به برنامه های مدیریت بحران  ویژه خود دارد افزود: برنامه های تدوین شده در راستای هماهنگی نهاد های درگیر و افزایش کارایی آنها به هنگام بحران برف نیز تهیه می شود.

او گفت: انتخاب اکیپ های ویژه برف روبی از میان نیروهای جوان و آموزش دیده، بررسی تجهیزات برف روبی و مقابله با بحران قبل از شروع فصل بارش، شروع عملیات برف تکانی قبل از یخ زدگی بر روی درختان، اولویت بندی اجرای عملیات برف روبی به ترتیب خیابان های اصلی و معابر، معابر فرعی،درختان پراکنده و جنگلکاری ها و اولویت برف تکانی بر روی درختان سوزنی برگ و سپس پهن برگان همیشه سبز از جمله برنامه های تدوین شده در روز های برفی سال است.