به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۶  مرتضی مطهری با بیان این‌که با اجرای طرح‌های جذاب و زیبای شهری، سیمای منطقه طی چند ماه آینده متحول خواهد شد، گفت: «برای میدان فرهنگ طرحی توسط سازمان زیباسازی در سال‌های گذشته تصویب شده بود که در حال حاضر بخشی از این طرح در حال اجراست. حدود 4500 مترمربع بهسازی پیاده‌رو را در حال اجرا داریم که اطراف میدان فرهنگ انجام می‌شود. 2200 مترمربع جدول‌گذاری هم جزو دیگر برنامه‌هاست..»

وی در ادامه  بیان کرد: وضعیت معابر در اطراف میدان فرهنگ مناسب نبود و نیاز به تغییراتی در این زمینه احساس می‌شد،  ضمن این که نورپردازی مناسبی وجود نداشت و فقط قسمت رفیوژ میانی، نور محوطه را تامین می‌کرد. 

مطهری ادامه داد: در میدان فرهنگ سرانه فضای سبز هم افزایش می‌یابد. همچنین مقرر شده پایه‌ چراغ‌های این میدان را به چراغ بوستانی تغییر بدهیم .

این مسئول از برنامه‌ریزی برای اجرای آب‌نما در میدان فرهنگ نیز خبر داد و افزود:  آب‌نمایی به مساحت 260 مترمربع قرار است در محوطه میدان ایجاد شود. بسیاری از این آب‌نماها به صورت سنتی و طولی در ضلع شرقی و غربی میدان فرهنگ اجرا می‌شوند و در مسیر پیاده‌رو زیبایی بصری ایجاد می‌کنند . 

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه 6 اظهار کرد: طرحی که در میدان سید جمال‌الدین اسدآبادی در حال اجراست توسط سازمان زیباسازی شهر تهران طراحی شده است. در حال حاضر برای اجرای عملیات از میدان سید جمال‌الدین اسدآبادی تا میدان فرهنگ مناقصه برگزار کرده‌ایم .