به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک سید حمید موسوی شهردار این منطقه در مراسم  رونمایی از فاز دوم سامانه‌های هشدار سریع سازمان مدیریت بحران ( پیش بینی و هشدار سیل و یخبندان ) که به صورت ویدئوکنفرانس با حضور پیروز حناچی شهردار تهران، معاون وزیر کشور، رییس شورای اسلامی شهر تهران،  رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، مدیران ارشد شهرداری تهران و ... و مدیران ارشد منطقه یک برگزار شد با بیان مطلب فوق اظهار داشت: نصب سامانه رصد، پایش، هشدار سیل و یخبندان در ارتفاعات شمال تهران، خدمات رسانی را در حوادث غیر مترقبه سرعت می بخشد و از آسیب ها و خسارات اجتماعی، اقتصادی ناشی از سیلاب، برف و یخبندان به شهر تهران می کاهد .

وی افزود: منطقه یک به دلیل موقعیت جغرافیایی و شیب تند ارتفاعات، منطقه ای پر خطر است و میزان بارش آن از متوسط شهر تهران 2 برابر بیشتر است که با شهرستان های آبعلی و دماوند برابری می کند که در حال حاضر 5 ایستگاه سنجش باران در ارتفاعات درکه، دربند، دارآباد، شهرک قائم(عج) و گردنه قوچک فعال هستند و دو ایستگاه سنجش برف در محلات شهرک قائم(عج) و ولنجک  راه اندازی شده که اقدام موثری در راستای تکمیل ساختار مدیریت علمی بحران و تقویت تاب آوری شهر تهران محسوب می شوند.

موسوی افزود: حوضچه های آرامش و رسوبگیر شمال تهران نزدیک به 400 هزار متر مکعب ظرفیت دارند که سالانه نزدیک 11 هزار متر مکعب رسوبات از آنها جمع آوری می شود که با این اقدام گل و لای فراوان آب رودخانه ها در بالادست گرفته و آب زلال به پایین دست هدایت می شوند.

شهردار منطقه یک تصریح کرد: بارش های متعدد و سنگین برف در سال های گذشته فعالیت های شهری را با اختلال مواجه کرد که امیدواریم با راه اندازی این سامانه و کسب اطلاعات سنجش باران و برف ، حجم، مدت و پیش بینی مکان سیلاب بتوانیم با شبیه سازی احتمالی بر روی حوادث طبیعی شهر تهران مدیریت صحیح داشته باشیم.

موسوی تعامل مناسب و بیشتر سازمان آب منطقه ای با مدیریت شهری را خواستار شد و گفت: نظارت پر رنگ تر سازمان آب منطقه ای بر بالادست رودخانه ها و هماهنگی و تعامل بیشتر با مدیریت شهری منطقه می تواند اقدامات موثری را در این حوزه رقم بزند.