به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 12، زینب عبادی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک منطقه ضمن اعلام این خبر گفت: معاونت حمل‌ونقل و ترافیک منطقه، اولین دوره آموزش تخصصی دوچرخه‌سواری را با همکاری اداره امور بانوان منطقه در بوستان ترافیک برگزار کرده است.

وی هدف از برگزاری این دوره را ترویج استفاده از دوچرخه در سفرهای درون‌شهری دانست و دراین‌باره توضیح داد: دوره تخصصی-مهارتی دوچرخه‌سواری شهری که به صورت رایگان صورت می‌گیرد، در دو بخش تئوری و عملی ویژه کارکنان خانم شهرداری منطقه ١٢ برگزار می‌شود که با توجه به سطح متقاضیان، شامل ۲ جلسه تئوری و ۴ جلسه عملی خواهد بود.

عبادی با اشاره به ضرورت ایجاد فرصت برابر در منطقه برای همه شهروندان، آغاز اولین دوره تخصصی آموزش دوچرخه‌سواری برای بانوان را گامی هرچند کوچک، اما مؤثر در این حوزه برشمرد و ادامه داد: در این دوره آموزشی، به جز بانوان همکار شاغل در شهرداری منطقه، تعدادی از بانوان ساکن منطقه نیز حضور دارند. 

معاون حمل‌ونقل و ترافیک منطقه 12 ضمن ابراز امیدواری از اینکه با افزایش اقدامات کوچک، نتایج بزرگی در توسعه دوچرخه به عنوان یک شیوه حمل‌و‌نقل پاک در سطح منطقه و جامعه حاصل آید، ادامه داد: توجه به دوچرخه‌سواری در این دوره از مدیریت شهری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ چراکه برای تحقق شعار «تهران؛ شهری برای همه» و پیاده‌محورکردن شهر، یکی از اصلی‌ترین اقدامات در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک، روی‌آوردن به دوچرخه‌سواری است.

دوره تخصصی-مهارتی دوچرخه‌سواری یادشده در بوستان ترافیک منطقه ۱۲ به نشانی: نرسیده به میدان شوش، جنب بوستان زندگی، خیابان رهکوی، کوچه بوربور، به شماره تماس ۹۶۰۲۸۴۹۹ برگزار می‌شود که این دوره‌ها از 23 مهرماه آغاز شده و تا 12 آذر ادامه خواهد داشت.