به گزارش اکونا پرس،

به  نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ٢٢؛ علی نوذرپور، شهردار منطقه درباره انتخاب بوستان چیتگر به عنوان مکان بازدید این هفته بیان کرد: به دلیل اهمیت بوستان جنگلی چیتگر، تقریباً هر یک یا دوماه یکبار از  بوستان چیتگر بازدید می شود. پوشش درختی این بوستان در مجموع مساحتی حدود ٨٧٤ هکتار را در برمی گیرد و با توجه به وسعتی که این بوستان دارد، ضرورت دارد که این بازدیدها به صورت مستمر انجام شود و مشکلات و مسائل آن از نزدیک مورد بررسی قرار گیرد.

شهردار منطقه ٢٢ به ضرورت حفظ و نگهداشت بوستان چیتگر، اشاره کرد و گفت: سعی شده است در برنامه ها و مناسبت های مختلف از قسمت های مختلف این پارک جنگلی بازدید و بر وضعیت پوشش درختی  این میراث طبیعی که بیش از ٥٠ سال است در شهر تهران ایجاد شده، نظارت شود.

او تصریح کرد: هدف از انجام این بازدیدها، کنترل و نظارت بر نگهداشت صحیح و درست این بوستان، توسط پیمانکاران است که خدایی نکرده جایی مورد غفلت واقع نشود.

شهردار منطقه ٢٢ در ادامه، به برنامه های مختلفی که طی سه سال گذشته برای حفظ این میراث طبیعی انجام شده است، اشاره کرد و گفت: مهمترین موضوع مربوط به این بوستان، بحث آبرسانی به درختان چیتگر بود، که خوشبختانه این مسئله به میزان قابل قبولی حل شده است.

نوذر پور با بیان اینکه هزینه آبیاری این بوستان بسیار بالاست و برای شهرداری ماهیانه حدود ٣ میلیارد تومان هزینه آب محاسبه می شود، گفت: با توجه به عبور مسیل چیتگر از وسط پارک و تقسیم شدن این محدوده به دو بخش غربی و شرقی، سالیانه حدود ١٠ میلیارد تومان هزینه نگهداشت این دو فاز است که به پیمانکاران پرداخت می شود و جمعاً سالی، ٤٠ تا ٥٠ میلیارد تومان هزینه نگهداشت این پارک جنگلی است.

شهردار منطقه ٢٢ ادامه داد: اعتباری که امسال برای آبیاری درختان چیتگر، وردآورد و خرگوش دره در نظر گرفته شده است، نزدیک به ٤٠ میلیارد تومان است که به زودی مناقصه آن برگزار خواهد شد و به این ترتیب آبیاری چیتگر، وردآورد و خرگوش دره تحت نظام معینی در خواهد آمد و در آینده مشکلی تحت عنوان بی آبی یا کم آبی، چیتگر و سایر بوستان ها را تهدید نخواهد کرد.

نوذر پور در ادامه گفت: از جمله اقداماتی که برای رفع مشکل کم آبی بوستان چیتگر و در راستای تامین آب همیشگی انجام شده است، انعقاد قرارداد احداث تصفیه خانه خرگوش دره با مشارکت سازمان آب و فاضلاب تهران و تامین آب برای آبیاری درختان از تصفیه فاضلاب منطقه بوده است.

نوذرپور درباره بازدیدهای تفریحی و دریافت ایده از طبیعت توضیحاتی بیان کرد و گفت: برای مدیریت شهری، بازدید میدانی و نگاه مستقیم به محیط جزء مسائل ضروری است. چون یک مدیر از درون اتاق کار و یا از پنجره ماشین نمی تواند واقعیت های شهری را به درستی درک کند و لازمه مدیریت شهری، بازدید میدانی و حضوری است تا واقعیت ها را ببیند. در این بازدیدها نقاط ضعف و تنگناها مشخص می شود. اینکه چه مکانی قابل سرمایه گذاری است، و ایده هایی که برای توسعه گردشگری به ذهن می رسد در این بازدیدهای میدانی و گپ و گفت هایی است که با دوستان اتفاق می افتد.

شهردار منطقه ٢٢ در پاسخ به علت حضور و همراهی کارکنان و مدیران شهری که با شور و اشتیاق در این بازدیدهای تفریحی، ورزشی حضور پیدا می کنند، گفت: قطعاً با برگزاری بازدیدهای تفریحی ورزشی، از رسمیت سازمانی کاسته می شود و ارتباط نزدیک و دوستانه تری با همکاران فراهم می شود. گفته ها و صحبت هایی که شاید در موقعیت های اداری، فرصتی برای بیان کردن آنها نیست، در این بازدیدها فراهم می شود و همکاران راحت تَر مطالب و گفته هایشان را مطرح می کنند و برای من هم این فرصت ایجاد می شود که با همکاران رابطه صمیمانه تری را داشته باشم. قطعاً در این بازدیدها که به همراه همکاران انجام می شود، به نوعی هم گردش، ورزش و تفریح و هم به نوعی انجام مسؤولیتهای کاری است.

نوذر پور در پایان گفت: همه ی این بازدیدها، پیاده روی ها و کوهنوردی ها به همراه مدیران شهری و دوستان خاطره انگیز است. آنچه که از ما به عنوان خدمتگزار شهروندان شهر تهران و جامعه ایران، به جا می ماند، همین دورهمی ها، گپ و گفت ها، رفاقت ها و اساساً عمران و خدماتی است که به شهروندان ارائه می شود. همه ی بازدیدهایی که در قالب تفریح و ورزش انجام می شود به یک خاطره جمعی تبدیل و به مکان و فضای ایجاد شده، هویت می بخشد و در خاطره ها می ماند.