به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۴ "حمیدرضا فرخی" با اعلام این خبر گفت: در راستای بهبود و ارتقاء کیفی امور نگهداری، اجرای روش های کنترل تلفیقی عوامل خسارت زا و کاهش مصرف سموم شیمیایی و به منظور دستیابی به الگوهای پایدار در فضای سبز شهری  برای اقدامات شش ماهه دوم سال از جمله عملیات  به زراعی  و هرس درختان ترون ،سوزنی برگ و ..... برنامه ریزی های دقیق  از 20 مهر ماه در سطح  منطقه اجرایی شد.

او در ادامه گفت: در عملیات به زراعی بوستان ها و معابر فعالیت هایی از قبیل کندوکوب، زیرو رو کردن خاک بستر باغچه های معابر با هدف تنظیم بافت خاک و عملیات هرس که به منظور افزایش تولید شاخه های جوان ، فرم دهی و حذف شاخه های خشک شامل حدود ۳۷۰۰۰ متر مربع به زراعی و حدود ۱۴۶۰۰۰ متر مربع هرس درختان انجام شده است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 4 گفت: رفیوژ بزرگراه ها، عرصه های جنگلی و ...  با کاشت اقلام گیاهان مقاوم به آلودگی و کم آبی ، زیبا و رنگ بندی های مناسب بازپیرایی شده است.

او در ادامه از هرس و حذف شاخ و برگ های اضافی درختان خبر داد و گفت: با توجه به احتمال بارش برف های پاییزی و به منظور جلوگیری از شکستگی درختان نسبت هرس و حذف شاخ و برگ اضافی درختان اقدام شد.