به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۶؛ این مانور با حضور عطایی مدیر کل خدمات شهری شهرداری تهران؛ پیمان پورنصر شهردار منطقه۱۶؛ جابر انصاری معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه، سروان حسینی پلیس راهور منطقه ، نمایندگان سازمان مدیریت پسماند ، معاونین ، شهرداران نواحی ششگانه و مدیران حوزه خدمات شهری با بکارگیری اکیپ های کامل نیروهای خدمات شهری، فضای سبز ، شهربانان و معبربانان و ۱۳۷ منطقه  برگزار شد.

در ابتدا پیمان پورنصر شهردار منطقه گفت: برابر دستور شهردار محترم تهران و تاکید معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران ، موضوع رفع لغزندگی معابر منطقه با اولویت بزرگراه ها و معابر شریانی در جهت تسهیل در تردد شهروندان در زمان بارش برف در دستور کار شهرداری منطقه و نواحی ششگانه قرار دارد که با جدیت پیگیری میشود. 

وی افزود: در این راستا ستاد‌های برف روبی اصلی و فرعی منطقه تشکیل و طبق برنامه ریزی‌های به عمل آمده جهت برگزاری مانور، اکیپ‌های رفع آبگرفتگی در نقاط حساس آبگیر مستقر شده و همچنین اکیپ‌های رفع لغزندگی و ماشین آلات برف روبی نیز در محور‌ها و معابر تعیین شده فعالیت کردند.

پورنصر تصریح کرد: تمامی اکیپ‌های منطقه درحالت آماده باش کامل، برای عملیات خدمات‌رسانی به شهروندان هستند و همزمان تجهیزات و ماشین‌آلات سبک وسنگین نیز در محل‌های مذکور مستقرند.

وی ضمن اعلام برنامه ریزی منظم با همکاری پلیس راهور جهت استفاده از ماشین آلات موجود هنگام بارش برف، بر نحوه درست و محل بارگیری کیسه‌های شن مخصوص،  افزود: با پیش بینی‌های انجام شده توسط ستاد برف روبی شهرداری منطقه ۱۶، نقاط حساس منطقه بر اساس تجارب سنوات گذشته شناسایی شده و با استقرار کلیه تجهیزات در این نقاط  و انجام عملیات شن پاشی، انشالله مشکلی در معابر اصلی و فرعی منطقه ایجاد نخواهد شد.

عطایی مدیر کل خدمات شهری شهرداری تهران ضمن بازدید از اجرای این مانور گفت: برای اولین بار ما شاهد هستیم که در سطح شهر تهران این گونه مانورها برگزار می گردد که در نوع خود بی بدیل است و بازدید ها حاکی از آنست که وضعیت موجود منطقه به لحاظ پیش بینی ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز، برنامه ریزی دقیق عملیات رفع لغزندگی و  هماهنگی با سازمانهای دیمدخل نظیر پلیس راهور و آتشنشانی و  هم چنین اقدامات فرهنگی صورت گرفته و استفاده از ظرفیت شورایاری ها به منظور اطلاع رسانی مناسب به شهروندان ، به خوبی مدیریت و  مورد اقدام قرار گرفته است.

عطایی افزود: اجرای این گونه مانورها جهت بالا بردن اعتماد به نفس مجموعه شهرداری بسیار تاثیرگذار است. نزدیک به ۲۹۰ دستگاه ماشین آلات مکانیزه و امکانات غیر مکانیزه بین مناطق، ۳۰۰۰ نفر نیروی انسانی، ۳۴۰۰ مخزن زرد رنگ در سطح شهر تهران بین مناطق تعبیه شد. با توجه به گزارش شهرداری منطقه ۱۶؛ این منطقه در زمان بارش برف ، برای نقطه به نقطه جغرافیای محدوده برنامه داشته و  این امکانات را چیدمان نموده و به محض بارش باران و برف بهترین خدمات را در نزدیک‌ترین زمان ارائه خواهد داد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۶، از فعالیت همزمان ۷ سایت اصلی و فرعی در  نواحی شش گانه و شریان‌های اصلی منطقه خبر داد.

وی در ادامه گفت: در این مانور ۱۵۰ نفر کارگر خدمات شهری مجهز به تجهیزات برفروبی و بارش، ۶۰ نفر کارگر فضای سبز مجهز به تجهیزات زمستانی (چوب برف تکانی و های کاتر) و همچنین تعداد ۲ دستگاه کامیون و کامیونت نمک پاش مکانیزه مجهز به تیغه برفروبی، ۲ دستگاه کامیون تیغه دار ، ۲ دستگاه نیسان نمک‌پاش مکانیزه ، ۱۲ دستگاه کامیونت ، ۳ دستگاه بابکت ، ۲ دستگاه لودر، ۱ دستگاه بیل مکانیکی، ۱ دستگاه جرثقیل ،  ۱۲ دستگاه خودرو پیکاپ اکیپ های شهربان و معبربان ، ۶ دستگاه خودروی نیسان اکیپ های ۱۳۷  بکارگیری شده 

 تا تمامی شرایط برای زمان اضطرار و نیاز مهیا شود.