به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲،یوسف مزارعی ،معاون اجتماعی وفرهنگی  منطقه  با  اشاره به اینکه ارزیابی تاثیرات اجتماعی و فرهنگی (اتاف) به عنوان  یکی از رویکردهای مهم مدیریت شهری در ارتقای کیفی پروژه ها در دستور کار قرار دارد ،گفت: بررسی و شناسایی تاثیرات و پیامدهای نهان (مثبت و منفی) اجتماعی و فرهنگی و ارایه راهبرد و راهکار برای هر گونه مداخله در زندگی شهروندان، اعم ازسیاست‌ها، برنامه‌ها، طرح‌ها و پروژه‌ها در مقیاس شهری، منطقه‌ای ،محلی و بهبود سطح کیفیت زندگی شهروندان از جمله اهداف اجرای این طرح است.

  معاون شهردارمنطقه ۲ تصریح کرد: با هماهنگی دفتر مطالعات اجتماعی 4پروژه مطالعاتی تاثیرات اجتماعی وفرهنگی  و یک مورد پژوهش کوچک مقیاس انجام می شود.

 وی افزود: طرح های مطالعاتی برای پروژه هایی همچون احداث مسیر ۴۷ کیلومتری (باغ راه فدک،پارک پردیسان،بوستان نهج البلاغه)،طرح فضای کار اشتراکی باغات طرشت،ناحیه نوآوری شریف ،پلازای بلوار پاکنژاد و طرح مناسب سازی معابر و فضاهای شهری برای دسترسی افراد توان یاب انجام می شود.

معاون اجتماعی وفرهنگی  شهرداری منطقه۲ گفت: نتایج مطالعات ارزیابی تاثیرات اجتماعی و فرهنگی جهت بهره‌گیری در اجرای تصمیم گیری‌ ها ارائه می شود.