به گزارش اکونا پرس،

اخبار شهرداری منطقه 9, [15.12.20 16:30]

[ Photo ]

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۹، فرزاد فرهادیان با اعلام این خبر گفت: با عنایت به ارجحیت یافتن به حق شهروندان در پروژه های اجرا شده شهری، منطقه۹ از فصل بودجه ریزی سال۹۹ بر آن شده تا با نگاه انسان محور بودن به شهر، اقدام به درخواست اعتباری برای اجرای پلازای شهری کند.

وی افزود: لذا با اختصاص زمینی به مساحت ۱۳۰۰ متر مربع واقع در محله هاشمی، توسط تیم متخصص و مجربی مطابق با آخرین استانداردهای جهان طراحی و بومی سازی این پلازای شهری انجام شد.

معاون فنی و عمرانی منطقه۹ همچنین عنوان کرد: با توجه به استقبال شهروندان و براساس نظر سنجی ها،کلنگ احداث پلازای هاشمی زده شد تا با عنایت به انطباق آن با تحقق برش سوم برنامه ۵ ساله شهرداری تهران ، این پلازای شهری در لیست پروژه های الویت دار شهر تهران در سال۹۹ قرار گیرد.

فرهادیان در ادامه گفت: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی پروژه ۴۰ درصد می باشد و برنامه زمانبندی افتتاح آن با استعانت از خداوند متعالدر یوم الله ۲۲ بهمن می باشد.

وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد  و گفت: امید است با تمرکز مجموعه شهری در طراحی محیط های شهری، به شاخص های شهر انسان محور و تهران شهری برای همه روزبه روز نزدیک تر شویم      

گفتنی است پلازا در زبان اسپانیایی به معنی میدان است و به آن دسته از فضاهای عمومی اطلاق می شود که درون شهرها قرار دارند و فارغ از ابعاد تجاری، صرفاْ کارکردی پاتوق گونه داشته و محلی برای ملاقات و گفت و گوی شهروندان و دور کردن آنها حتی برای لحظاتی از استرس های زندگی شهری می باشد.