به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 15، اکبر مختاری با اعلام این خبر گفت: این کمپین در قالب یک پویش مردمی به دنبال ترویج رفتارهای مناسب در حوزه حمل و نقل و ترافیک همزمان با روز ملی حمل و نقل از ۲۶آذر ماه آغاز شد و تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۰ادامه خواهد داشت.

او افزود: این کمپین پنج هدف عملیاتی دارد که شامل عدم حضور موتورسواران در خط ویژه، تونل های شهری و مسیرهای ممنوع العبور، عدم حضور در پیاده رو و احترام به حقوق عابران پیاده، ترغیب به استفاده از کلاه ایمنی، تغییر رفتار موتورسواران از طریق هوشیارسازی و آگاه سازی خانواده آنها و رعایت قوانین و مقررات ترافیکی ( سرعت مطمئنه ، عدم حمل بارو ...)  است.

به گفته او، تمامی شهروندان  بویژه موتور سواران، راکبان کسب و کارهای موتورسیکلت، کودکان، نوجوانان، انجمن اولیا و مربیان مدارس، شهرداران مدارس و فعالان شبکه های اجتماعی و مجازی می توانند از آن بهره مند شود .

مختاری با اشاره به اینکه  مانور موتور سوار خوب در دو مکان با همکاری معاونت حمل و نقل ترافیک منطقه  برگزار می شود افزود: این 2 مانور در روزهای  یکشنبه ۱۴دی و سه شنبه 16 دی از ساعت  ۱۱الی۱۳ در نواحی 2و 3 برگزار می شود.

او در ادامه به برگزاری کلاس آنلاین این پویش ترافیکی پرداخت و گفت: کلاس آنلاین آموزش TODدوشنبه 8 دی ساعت  ۱۰ الی ۱۱ رایگان برای بهره مندی عموم شهروندان در فضای مجازی برپا شد.

معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه در پایان افزود:  رفتار نامناسب و پر خطر موتورسواران عامل بسیار تعیین کننده در بروز تصادف و آسیب های ناشی از موتور سواری است و موتور سواران از گروه های اصلی آسیب پذیر در حوادث جاده ای محسوب می شوند امیدواریم با این پویش و فرهنگسازی شاهد کاهش رفتار های پرخطر ترافیکی باشیم.