به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 12، علی‌محمد سعادتی ضمن اعلام این خبر گفت: منطقه 12، ارزیابی، بررسی و پایش شرایط فردی، خانوادگی، اجتماعی و اقتصادی 1513 زن سرپرست خانوار را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با تأکید بر تحقق شعار تهران شهری برای همه افزود: توجه به نیازهای تک‌تک شهروندان از دغدغه‌های مدیریت شهری است که از این نظر، برنامه‌ریزی گسترده و همه‌جانبه برای گروه‌های مختلف زنان به عنوان نیمی از جمعیت شهر و با توجه به تعدد نقش‌هایی که در خانواده و جامعه به عهده دارند، حائز اهمیت است.

شهردار قلب طهران، در مورد به‌روزرسانی بانک اطلاعاتی زنان سرپرست خانوار در این منطقه توضیح داد: با بهره‌مندی از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد، مددکاران و مشاوران متخصص، این بانک اطلاعاتی به امید خدا طی یک بازه زمانی3 ماهه به‌روزرسانی خواهد شد.

وی ضمن ابراز امیدواری از انجام چنین طرح‌هایی در بررسی چالش‌ها، موانع و راهبردهای مورد نیاز برای حمایت از زنان سرپرست خانوار یادآور شد: افزایش حمایت‌ها از این قشر زنان که توسط همه آحاد جامعه ما به عنوان جامعه‌ای ایرانی-اسلامی باید صورت گیرد، از این جنبه ضروری است که نتایج مطلوب آن، نه فقط برای خود آنان که در همه سطوح و اقشار جامعه، به‌ویژه برای نسل آینده احساس خواهد شد.

گفتنی است به‌روزرسانی بانک اطلاعاتی زنان سرپرست خانوار که به همت اداره امور بانوان منطقه 12 صورت می‌گیرد اهدافی از قبیل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در حوزه زنان سرپرست خانوار، به‌روزرسانی بانک اطلاعاتی سامانه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، تدوین برنامه توانمندسازی فردی آنان و ارتقای سازگاری، تاب‌آوری و کیفیت زندگی خانواده‌هایشان را دنبال می‌کند.