به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳ ،  مجتبی شکری ، شهردار منطقه ، بهداشت و حفظ سلامت شهر را از رویکردهای مدیریت شهری برشمرد و افزود: علاوه بر تداوم  اجرای طرح های فوریتی مبارزه با جانوران مضر شهری در نواحی چهارگانه ،  طرح محله به محله  مبارزه با جانوران مضر شهری با هدف ایجاد رضایتمندی شهروندان از جمله اقدامات آتی شهرداری منطقه تا پایان سال است.  

شهردار منطقه ۱۳ در خصوص دیگر اقدامات صورت گرفته برای کاهش تولید مثل جانوران موذی ادامه داد : تله های  چسبی به صورت رایگان   بین شهروندان  توزیع تا در محیط منازل ، واحد های تجاری و .. استفاه کنند. 

به گفته  وی بازسازی ۳۳۶ مخزن جهت حذف کانون های وفور موش ، برپایی ۱۸ پایگاه آموزش شهروندی  و نصب ۳۲۹ بنر هشدار دهنده از دیگر اقدامات صورت گرفته از سوی اداره ساماندهی معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه است .

وی خاطر نشان  کرد : همچنین با اقدامات صورت گرفته توسط اداره ساماندهی ،  پیام های ۱۳۷ در دو ماه گذشته سال جاری  نسبت به  مدت مشابه سال ۹۸ ، کاهش چشمگیری داشته است که  سعی می شود در ماه های آتی نیز این وضعیت حفظ و رو به بهبود باشد .

گفتنی است ، با اجرای طرح های عملیاتی مبارزه با موش در نه ماهه اول سال ۹۹ ،  ضمن شناسایی کلونی ها ، بیش از ۱۱ هزار و ۶۴ منفذ در محدوده شهرداری منطقه ۱۳ طعمه گذاری  انجام شده است.