به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، سید حمید موسوی شهردار منطقه یک با اعلام خبر فوق اظهار داشت: رشد جمعیت شهری و توسعه شهرنشینی در چند دهه گذشته موجب زندگی آپارتمان نشینی شد و تغییرات بنیادی و اساسی در نحوه و شکل زندگی مردم ایجاد کرد و فرهنگ آپارتمان نشینی به عنوان یکی از الزامات زندگی شهرنشینی مطرح شد.

وی افزود: در همین راستا پویش فرهنگ آپارتمان نشینی با شعار«هم سایه هم»به عنوان یکی از فعالیت های فرهنگی و آموزشی در دستور کار مدیریت شهری و اداره کل آموزش های شهروندی قرار گرفت و در منطقه یک نیز محله ازگل به عنوان محله پایلوت برای اجرای این طرح انتخاب شد.

موسوی گفت: این پویش در محورهای  قوانین و حریم خصوصی، همسایگی و مشارکت مردمی، افزایش مسئولیت پذیری اجتماعی و مدیریت و کاهش پسماند در قالب برنامه های ترویجی، آموزشی و تولید محتوا اجرا می شود و تلاش دارد تا به بسترسازی در زمینه ارتقای فرهنگ آپارتمان نشینی کمک کند.

وی با بیان اینکه رعایت حقوق شهروندی و اجتماعی در بهبود کیفیت زندگی شهری تأثیرگذار است، افزود: این پویش از ابتدای دی‌ماه آغاز و تا شهریور ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت.

شهردار منطقه یک تصریح کرد: در این پویش که با شعار «هم سایه هم» نامگذاری شده، علاوه بر ترویج گری که توسط تسهیل گران انجام می شود، آموزش چهره به چهره به طور ویژه در محله ازگل اجرا می شود.