به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه21، رضا رجب زاده شهردار ورودی غربی پایتخت در ادامه افزود: جلب رضایت و اعتماد شهروندان یکی از مولفه های بنیادین پیوست های اجتماعی در انجام پروژه های شاخص در حوزه شهری است و قبل از شروع هر پروژه، می بایست مساله مهم  لحاظ کردن پیوست اجتماعی در بطن برنامه ها و قرارداد ها، مدنظر مدیران و کارشناسان باشد.

وی ادامه داد: با اقدامات به موقعی که توسط همکاران حوزه های اجرایی در زمینه پروژه های توسعه محله ای (کوچک مقیاس) طی این چند ماه صورت پذیرفته، با یاری خدا، منطقه21 هم اکنون با 60درصد پیشرفت فیزیکی؛ رتبه سوم در بین مناطق 22گانه شهر تهران را در توسعه و پیشبرد طرح های کوچک مقیاس محلی دارد.

شهردار منطقه21 در ادامه تاکید کرد: به طور مثال 95درصد طرح جامع در توسعه بزرگراه های کلانشهر تهران محقق شده و این زیرساخت شهری به شکل قابل ملاحظه و البته نامتوازنی در این حوزه شکل گرفته، ولی از دیدگاه یک شهروند بازنشسته که ساکن یک محله است توقع و خواسته ای که از مدیریت شهری دارد روکش آسفالت مناسب، ساماندهی مخازن پسماند، جدول کشی مناسب، سرای محله فعال و مراکز خرید کوچک محله ای و ... می باشد، چراکه جغرافیای حضورش در شهر تهران همین محله کوچک خودش است و اینکه شهرداری چه برنامه ای برای او و محله دارد.

رجب زاده با اشاره به اینکه "یکی از موضوعات کالبدی هویت محله ای، فراهم بودن امکانات است"، تصریح کرد: شهروندان ساکن در هر محله هویت آن را شکل می دهند، با تزریق امکانات شهری و رفاهی و رسیدگی به محلات، می توان در میان شهروندان تعلق مکانی ایجاد کرد، جمعیت ساکن را در هر محله نگه داشت و جلوی مهاجرت های بین منطقه ای و بین شهری را گرفت.

شهردار منطقه21 یادآور شد: در تهرانسر شاهد سیر حرکت جمعیت هستیم چراکه تراکم متنوعی از تمامی امکانات رفاهی، درمانی، مراکز خرید و ... در این قسمت از منطقه ماست و می بایست به صورت ویژه سیاست تمرکززدایی را دنبال کرد؛ از بین بیش از 180هزار جمعیت ساکن در منطقه21، 160هزار نفر در ناحیه یک هستند.

مدیریت ارشد شهری منطقه21 گفت: با وجود اینکه این منطقه رتبه دوم سرانه فضای سبز شهری را (50مترمربع) در اختیار دارد، ولی متاسفانه هیچ بوستان شاخص فرامنطقه ای که شناخته شده و میزبان شهروندان از تمامی سطح شهر باشد نداریم؛ در افق1400 منطقه21 هیچ طرح توسعه بوستان نداریم و تنها هدف "موضوعی کردن بوستان ها" را در جهت استفاده مفید تر شهروندان، دنبال خواهیم کرد.

وی ادامه داد: "روند صنعتی شدن ایران" پس از سال1320 شمسی از منطقه21 و با استقرار صنایع مادر و تولیدی های بزرگ رقم خورده و ایجاد "شهر موزه صنعت ایران" ضرورت جدی و کار بزرگ ملی است چراکه قدیمی ترین ها و اولین های حوزه صنعت اینجا بوده و تمام اینها هویت منطقه21 را تشکیل می دهند.