به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه2، غلامحسن شقاقی، معاون توسعه منابع انسانی با اشاره براینکه تشویق بزرگترین اصل مدیریتی جهان برای حرکت در مسیر سازمان متعالی است، گفت: نیروی انسانی مهمترین سرمایه هر سازمانی محسوب می‌شود و سازمان‌پیشرو و موفق، سازمانی است که توجه ویژه‌ای به این موضوع دارد.

وی افزود:کسب تجربه،تجزیه ، تحلیل و استفاده از نتایج آن کاربرد بسیار مهمی در موضوعات مدیریت نوین و مدیریت دانش داردو یادگیری سازمانی از طریق آرمان مشترک،دانش و الگوهای ذهنی تحقق می یابد و بر مبنای دانش و تجربه گذشته شکل می گیرد.

شقاقی ادامه داد: ضرورت های جهان امروز بیانگر آن است که اگر سازمانی بخواهد واکنش های سریع ،خلاق و گسترده در برابر تغییرات محیطی از خود نشان دهد،دیگر نمی تواند یادگیری سازمانی را به نظریه های سنتی و یادگیری فردی محدود کند، بلکه ضروری است که ماهیت جمعی،فرهنگی،تعاملی، پرورشی یا توسعه ای را دنبال کنند.

وی افزود:تجربه وانتقال آن به عنوان مبنای رشد و توسعه سرمایه های فکری در سازمان می تواند در یادگیری نقش موثری ایفا کند.شیوه به کارگیری و یادگیری از تجارب به منظور کاهش خطا یکی از مهمترین چالش های سازمان ها محسوب می شود.

معاون توسعه منابع انسانی تصریح کرد:تدوین و مستندسازی تجارب ، یکی از بهترین روش های جلوگیری از بروز تعارض در سازمان است، از این رو به منظور ارتقای آموزش ، هم آموزی و یادگیری سازمانی،امکان ثبت تجربه های مدیران و کارکنان شهرداری منطقه2 به صورت یکپارچه در سامانه انتقال تجارب فراهم شده است.

شقاقی گفت:این سامانه به صورت آنلاین و تحت وب بوده و تمامی همکاران در هر نقطه ای از شهرداری تهران که به اینترانت دسترسی داشته باشند می توانند تجارب موفق خود را که منجر به بهبود وارتقای کیفی خدمات رسانی به شهروندان،افزایش درآمد و کاهش هزینه ها شده است در سامانه ثبت کنند.تجارب ثبت شده در دسترس همه همکاران قرار گرفته و در پایان هر ماه کارکنان با عملکرد برتر انتخاب و مورد تقدیر قرارمی گیرد.

به گفته معاون توسعه منابع انسانی منطقه2 امکان انتقال و اشتراک گذاشتن تجارب موفق به عنوان مبنای رشد و توسعه سرمایه های فکری از دیگر دستاوردهای سامانه انتقال تجارب است.