به گزارش اکونا پرس،

به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه، صبح امروز (سه شنبه ۲۶ اسفند ماه۹۹) همزمان با آخرین جلسه صحن شورای اسلامی شهر تهران در سال ٩٩ افتتاح ایستگاه شهید اشرفی اصفهانی با حضور نوبخت مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه‌، ایستگاه دانشگاه تربیت مدرس با حضور امام مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه(مترو) و ایستگاه آهنگ در خط ۷ متروی تهران به بهره برداری رسید و مراسم به صورت آنلاین در صحن شورا پخش شد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه در آیین "افتتاح مجازی ایستگاه های مترو در خطوط ۶ و ۷" در ابتدای افتتاح ایستگاه شهید اشرفی اصفهانی گفت: این ایستگاه موقعیت بسیار مناسبی برای جذب مسافر در شمال غرب تهران دارد و با تکمیل کامل ایستگاه های خط شش می تواند به ایستگاه های دیگر خطوط متروی تهران متصل شود.

وی تصریح کرد: امروز با افتتاح سه ایستگاه جدید، تعداد ایستگاه‌های در دست بهره برداری متروی تهران و حومه به ۱۳۷ ایستگاه رسید.

نوبخت با بیان اینکه خط ۶ متروی تهران ۴۰ کیلومتر طول و ۳۱ ایستگاه دارد، افزود: در حال حاضر ۱۰ ایستگاه از این خط به بهره‌برداری رسیده است. 

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو با اشاره به اینکه ایستگاه شهید اشرفی اصفهانی حدود ۵۰۰ متر زیربنا و ۶ دستگاه آسانسور و ۸ دستگاه پله برقی دارد گفت: با اضافه شدن این تعداد پله برقی، تعداد پله برقی‌های متروی تهران به بیش از ۹۵۰ دستگاه پله برقی می‌رسد.

نوبخت تصریح کرد: با راه اندازی این محدوده ۷ کیلومتر و ۴۰۰ متر به طول مسیر متروی تهران اضافه شد و طول متروی تهران به ۲۵۷ کیلومتر رسید و رنکینگ جهانی آن از رتبه ۱۶ به ۱۵ کاهش می‌یابد.

در روزهای پایانی سال با افتتاح  ایستگاه های جدید مترو آماده خدمت رسانی به شهروندان هستیم.

وی گفت: مسافرگیری در ایستگاه دانشگاه تربیت مدرس و ایستگاه شهید اشرفی اصفهانی در خط شش و ایستگاه آهنگ در خط هفت از امروز انجام می شود.

گفتنی است دو ایستگاه دانشگاه تربیت مدرس و اشرفی اصفهانی نیز همانند ایستگاه های شهید ستاری و یادگار امام(ره) در نیمه شمالی خط شش قرار دارد و به صورت مستقل سرویس دهی دارند.

لازم به توضیح است  ایستگاه اشرفی اصفهانی واقع در ضلع جنوب غربی تقاطع بزرگراه اشرفی اصفهانی و پیامبر قرار دارد، ایستگاه آهنگ در بزرگراه شهید محلاتی، تقاطع خیابان شاه‌آبادی و ایستگاه دانشگاه تربیت مدرس نیز در بزرگراه شهید چمران، تقاطع بزرگراه جلال آل‌احمد نیز قرار دارد.