به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 17، داود لطفی شهردار منطقه در این باره گفت: سامانه 1888 به نوعی پل ارتباطی بدون واسطه شهروندان با مدیریت شهری است و این سامانه نقش بسیار مهمی در تحقق شعار محوری «شهروند مسئول_ مدیر پاسخگو» ایفا می کند.
لطفی افزود: درست است که شهرداری یک نهاد خدمت رسان به حساب می آید؛ اما باید در اجرای خدمات رسانی خود رضایت شهروندان را نیز در نظر گیرد و از سوی دیگر مدیریت شهری میزبان پیشنهادات شهروندان در تمامی زمینه های خدمات دهی شهر است تا طرح های فرهنگی، اجتماعی، شهری و عمرانی با نظر شهروندان به اجرا برسد.
شهردار منطقه 17 خاطرنشان کرد: در سال 1399 نزدیک به 376 پیام در سامانه 1888 شهرداری منطقه 17 به ثبت رسیده است که 90 درصد آن مورد پیگیری کامل قرار گرفته و 8 درصد در دست اقدام و 2 درصد دیگر نیز پس از اقدمات اولیه به صورت زمان بر در دست پیگیری و پاسخ گویی تکمیلی است.
لطفی تصریح کرد: بیشترین پیام در سامانه 1888 در منطقه 17 مربوط به نواحی سه گانه با 200 مورد پیام است که ناحیه یک بیشترین تماس شهروندان را به خود اختصاص داده است.
وی ادامه داد: پیام های 1888 در چهار قالب شامل انتقاد، پیشنهاد، شکایت و تقدیر و تشکر از عملکرد منطقه صورت می گیرد،که بیشترین پیام ها در قالب انتقاد با ثبت 359 پیام که شامل 95 درصد از کل پیام ها است.
لطفی یادآور شد: بنده به عنوان شهردار منطقه پیگیر پیام های شهروندان در این سامانه هستم و در طول سال به همراه معاونان و شهرداران نواحی پاسخگوی شهروندان در سامانه هستیم و همچنین شهروندان می توانند درخواست های خود را به شکل اینترنتی و مکتوب در اختیار همکارانم در سامانه 1888 قرار دهند که برهمین اساس 66 درصد شهروندان از طریق تلفن1888 سامانه در ارتباط بوده اند و 18 درصد به صورت اینترنتی و 12 درصد از طریق جلسات ارتباط مستقیم با مدیران در سامانه ثبت پیام داشته اند.

شهردار منطقه 17 ضمن اشاره به آمار پیام ها در سال 1398 اظهار داشت: بیشترین پیام های مردمی در سال 98 در قالب انتقاد به ثبت رسیده که در سال 1399، 10 درصد رشد پیام نسبت به سال 98 وجود داشته است.