به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 17، شهریار رشید علیپور معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه 17 در این خصوص گفت: منطقه 17 به عنوان یکی از مناطق قدیمی تهران به شمار می رود؛ اما چند سالی است که این منطقه نیز به دلیل بافت فرسوده دست خوش نوسازی قرار گرفته و بخش قابل توجهی از ساختمان های این منطقه جنوبی پایتخت نیز به شکل آپارتمان درآمده است، از همین رو اجرای طرح «ارتقاء فرهنگ آپارتمان نشینی» در این منطقه احساس می شود.

وی افزود: محله ابوذر غربی به عنوان محله پایلوت این طرح در منطقه 17 لحاظ شده است و در صورت اتمام این طرح در این محله به شکل قابل قبولی این طرح در سایر محلات منطقه نیز به اجرا در خواهد آمد.

رشیدعلیپور خاطرنشان کرد: این طرح از دی ماه سال گذشته به مرحله اجرا در آمده و قرار است تا پایان شهریور ماه سال جاری در محله ابوذر غربی به اتمام برسد و در این سه ماه اخیر که از طرح گذشته با یک تیم 4 نفره از ترویج گران فرهنگ آپارتمان نشینی 30 درصد اجرای طرح با موفقیت به اجرا رسیده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه 17 تصریح کرد: ارتقاء فرهنگ آپارتمان نشینی با سه موضوع دنبال می شود، نخستین موضوع آشنایی با قوانین و حریم خصوصی، موضوع دوم ارتقاء روحیه مشارکت و نهایتا مدیریت پسماند است که با همکاری معتمدین محله ابوذر، شورایاران ، مدیر محله به اجرا در آمده است.