به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 12، علی‌محمد سعادتی، شهردار منطقه ضمن تبریک به مناسبت ولادت باسعادت حضرت معصومه (س) و روز دختر، از برگزاری ویژه‌برنامه گرامی‌داشت این ایام با نام «دخترم دنیای من» در بوستان زندگی (هرندی) و جشنواره بزرگ ورزشی قلب طهران در روز جهانی مقابله با کار کودکان در بوستان شوش خبر داد.

وی با یادآوری این نکته که این جشنواره‌ها در سطح محلات تا پایان سال به‌ویژه برای فصل تابستان و پرکردن اوقات فراغت جوانان با مشارکت دیگر دستگاه‌های مرتبط با این امر نظیر وزارت ورزش و جوانان در حال برنامه‌ریزی است، افزود: جشنواره بوستان شوش که به همت اداره ورزش و اداره آسیب‌های اجتماعی منطقه و با مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در محله هرندی به اجرا درآمد، ویژه کودکان کار و کودکان مراکز پرتو منطقه 12 بود. 

شهردار قلب طهران، هدف از اجرای چنین برنامه‌هایی را افزایش سرانه فضاهای ورزشی و بوستان‌های عمومی به منظور گسترش عدالت اجتماعی برای اقشار کم‌برخوردار معرفی کرد و توضیح داد: بوستان شوش یکی از بوستان‌های آسیب‌خیز منطقه 12 بوده که فضای بی‌دفاع شهری شناخته می‌شد؛ از این‌رو برگزاری جشنواره‌هایی نظیر این جشنواره برای کاهش حضور افراد آسیب‌دیده و ایجاد فضایی امن و سالم برای خانواده‌ها، کودکان، نوجوانان و اهالی محل در دستور کار معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه قرار گرفت.

به گفته سعادتی ویژه‌برنامه ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر نیز روز جمعه، 21 خردادماه به همت اداره امور بانوان منطقه و با مشارکت بنیاد احسان، جاودانه‌ها، اوقات استان تهران، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، جمعیت هلال احمر، ستاد تحول 2020، معاونت امور زنان وزارت آموزش و پرورش، مؤسسه خیریه کودکان فرشته‌اند، در بوستان زندگی محله هرندی برگزار شد که شامل برپایی جشن در آمفی‌تئاتر روباز بوستان و ایجاد گذر نشاط و تعالی در حاشیه آن بود.

در این گذر که شامل گذر فرهنگی-هنری با حضور اعضای کانون دختران هنرمند و گذر ورزشی با حضور اعضای کانون دختران ورزشکار بود، خدمات ورزشی، تفریحی، آموزشی برای دختران گروه‌های سنی 13 تا 18 سال ارائه شد و از جمله عناوین غرفه‌های نمایشگاهی آن ناهنجاری جسمانی و قامتی، سنجش قد و وزن، طناب‌زنی دختران پرواز، نقاشی کودکان، مشاوره و... بود.

گفتنی است برنامه‌های دهه کرامت از 21 خرداد آغاز شده و تا 31 خردادماه ادامه خواهد داشت.