به گزارش اکونا پرس،

 به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 7، شهربانو امانی عضو شورای اسلامی شهر تهران در جریان افتتاحیه مرکز دست آفرین، ضمن ابراز خرسندی از فعالیت های صورت گرفته در راستای حمایت از کارآفرینان، گفت: توجه به مقوله کارآفرینی و رسیدگی به وضعیت کارآفرینان می تواند مقدمه ای برای رسیدن به اهداف فرهنگی و اجتماعی در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی در محلات باشد.

وی خاطر نشان کرد: حمایت از کسب و کار و مشاغل خانگی و مهارت آموزی شهروندان آسیب دیده در دل محلات یکی از مهمترین اهداف مدیریت شهری است که در این مجموعه زنان سرپرست خانوار، افراد دارای معلولیت های جسمی و افرادی که به هر نحوی در حوزه مشاغل خانگی و فعالیت های هنری و دست آفرین فعال هستند، حضور پیدا می کنند.

در ادامه سمیه حاجوی شهردار منطقه 7 در خصوص افتتاح این مرکز، تاکید کرد: در راستای حمایت از کارآفرینان، مرکز خدمات اجتماعی منطقه 7، با بهره گیری از سرای محلات و مجموعه های شهربانو و با در اختیار قرار دادن فضای مناسب توانسته است بسیاری از بانوان سرپرست خانوار و افراد آسیب دیده اجتماعی را جذب کرده تا بتوانند محصولات خود را تولید و به فروش برسانند. 

حاجوی یادآور شد: در مرکز دست آفرین مهارت هایی در حوزه های معرق، سفال، سرامیک، خیاطی و ... به اقشار آسیب دیده آموزش داده می شود که با تعامل های صورت گرفته، پس از سپری شدن دوره های آموزشی برای تسهیل ورود افراد به کسب و کارهای خانگی مدرک پایان دوره نیز به اینن عزیزان ارائه می شود.

گفتنی است در جریان این بازدید آیین افتتاحیه "کوچه دوستی" که با هدف هویت بخشی و ارتقای حس تعلق محله ای، توجه ویژه به محلات کم برخوردار و دارای بافت قدیمی و ایجاد نشاط و شادمانی در کوچه عرب زهرایی واقع در محله خواجه نظام به اجرا درآمده بود، توسط شهربانو امانی عضو شورای اسلامی شهر تهران و جمعی شهروندان محلی برگزار شد.