به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۳،  مجتبی شکری، شهردار منطقه  در مراسم بزرگداشت هفته محیط زیست که با شعار "حفظ درخت، تداوم حیات" برگزار شد، گفت : توجه به هشدارها و نکات زیست محیطی از مهمترین مسائلی است که باید مورد توجه باشد و در عصرکنونی شهرها به سمت صنعتی شدن در حال حرکت هستند و باید مسئله مهم درختکاری در دستور کار قرار گیرد تا از آلودگی های زیست محیطی جلوگیری شود.

او افزود : حفاظت از محیط زیست یک وظیفه ملی و شهروندی همه شهروندان است و توجه به این امرمهم می تواند ضامن بقا و دوام حیات انسانی شود.

شهردار منطقه۱۳ همچنین در خصوص رونمایی از خودروی امداد و نجات آتش نشانی ویژه اطفای حریق اراضی جنگلی  در سرخه حصارگفت : با توجه به رویکرد معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران بر تجهیز ایستگاه های آتشنشانی بوستان های جنگلی ، خودروی امداد و نجات آتش نشانی ویژه اطفای حریق اراضی جنگلی به امکانات ایستگاه  آتش نشانی بوستان جنگلی سرخه حصار افزوده شد .

او اضافه کرد: هر چقدر امکانات آتش نشانی را  در بوستان جنگلی تجهیز و شرایط  مهیا تر شود  به استاندارد ها نزدیک تر و به دنبال آن رسیدگی و ایمنی در اراضی جنگلی  بیشتر می شود. 

گفتنی است، کاشت درخت از گونه های سازگار و کم خواه  توسط شهروندان، تقدیر از محیط بانان اراضی سرخه حصار، رونمایی از خودروی امداد و نجات آتش نشانی در سرخه حصار، اجرای برنامه استیج و... از جمله بخش های این مراسم بود که از سوی  معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه۱۳ به مناسبت گرامیداشت هفته محیط زیست  در بوستان جنگلی سرخه حصار برگزار شد.