به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳ ، مجتبی شکر ی ، شهردار منطقه  با اشاره به رویکرد شورای شهر تهران در نامگذاری معابر به نام شخصیت‌های هنری، فرهنگی، علمی‌و ورزشی و حتـــی بین‌اللملی گفت : نامگذاری معابر به نام شخصیت‌های فعال در عرصه‌های مختلف هنری، فرهنگی، علمی و اجتماعی کار کوچکی در مقابل خدمت بزرگ آنهاست.

او با اشاره به نامگذاری خیابانی در منطقه۱۳ به نام یکی از شخصیت های هنری  افزود  : استاد منوچهر احترامی ، از قدیمی‌ترین نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان بود، که مجموعهٔ کارهای «حسنی نگو یه دسته‌گل» او از دههٔ ۶۰ تا امروز، با مجموع تیراژ چندمیلیونی همچنان یکی از محبوب‌ترین کتاب‌های کودکان به‌شمار می‌رود.

شهردار منطقه ۱۳ با بیان اینکه شخصیت هایی بودند و هستند که برای اعتلای علم و دانش و هنر و فرهنگ کشور زحمت می‌کشند و باید قدردانشان باشیم ادامه داد : در حقیقت با این کار از یک سو نام و یاد شخصیت‌های تاثیرگذار جاودانه می‌شود و از سوی دیگر زمینه آشنایی نسل آینده با این افراد فراهم می‌شود.

بر پایه این گزارش ، استاد احترامی مجموعه‌ای از آثار خود را درکتاب «جامع الحکایات» منتشر کرد و چاپ بخشی از داستان‌های طنزش را در مجموعه «بچه‌ها، من هم بازی» تدارک دید. منوچهر احترامی در دوران حیاتش بیش از پنجاه عنوان کتاب برای کودکان نوشته و منتشر کرد که «حسنی نگو یه دسته گل»، «خروس نگو یه ساعت»، «خرس وکوزه عسل» و.. از آن جمله‌اند.  وی در روز چهارشنبه، ۲۳ بهمن ۱۳۸۷ بر اثر نارسایی قلبی، در یکی از بیمارستان‌های تهران درگذشت و در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده شد.